Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Selasa, 9 Julai 2013

Apa yang nak di MakeOver??

Salam (^-^)

Esok puasa yeayyy... Selamat Menjalani Ibadah Puasa semua, dah tahan lapar ngan dahaga sebulan di bulan ramadhan maka sambut raya la kiter semua yer... yang part ni anak2 sumer mesti seronok lerrr tapi aku tahu, bukan takat budak jer yang heppy, mak budak pon sama naik jugak... kekeke

Kisahnya kalo dah nak raya ni, macam2 yang ada dalam kepala otak ni kannn... part shoppping baju bajan tu opkos la didahulukan... ohh kalo dah namanya nak raya, bukan takat nak baju baru jerrrr... nak2 lagi kaum hawa cam aku ni, banyak sangat mentol yang timbul kat kepala... langsir baru nak, perkakas baru nak, meja makan baru nak, perhiasan rumah yang baru nak jugak, perabot baru nak, rumah tukar catttt baru pon nakkkkk okey... nasib tak dapat nak tukar laki baru jer... kahkahkah... itu tak dibolehkan, harammmm ;p

Okey, dalam banyak banyak banyakkkk yang aku nak tu kan, yang tukar catttt baru tu aku teruja sangat sangat... walawei dapat peree pulok gak, sapo hok tokse kennnnn... nak raya ni mesti rumah nak cantik jugak... u'olls pon kompem sama jugak cam aku kennn... alah tak nak ngaku konon ;p

Seingat aku last 3, 4 years ago aku tukar kaler cat umah... tu pon pestime tukar dan sekarang ni bila hero2 dah besar panjang, sekolah dah pon, dinding umah tu dah jadi tempat dorang mengasah bakat... heyyy comey sungguh dinding rumah aku tau... macam2 corak ader... cakap jer nak yang macamana, sure dorang buatkan... ahaha

Sempena bulan mulia ni kan, saja la nak try nasib... mana la tau kan, kot2 ada rezeki aku... korang2 pon boleh cuba jugak... 


Sebenarnya Nadia tengah cari 3 buah rumah untuk di MakeOver secara percuma... ouchhhh FREEEE opkos la aku nak... sebelum ni aku dok layan Deco Bersama Eric tau... pastu dok verangan jer nak umah cantik tapi idea ke laut, langsung takde imaginasi nak mendeco... memula masuk blog Nadia, aku memang jeles ngan dia... cantik gilerrr dia deco umah... cayalahhh

Oh ya, makeover ni ditaja sepenuhnya oleh Wall Make Over By Na dan terbuka pada korang2 yang berada di sekitar Lembah Kelang, Kuala Lumpur dan Selangor... 3 buah rumah yang bertuah akan dapat sentuhan makeover dari Nadia, yang mana nilainya mencecah RM500... alhamdulillah, syukur sangat laaa kalo aku dapat kan... selamat duit poket yang sememangnya nipis ni haa... kahkahkah

 

Haaa lepas dah pilih punya pilih sampai naik juling dah mata sebab semua pon maha cantik wei... makin lama dok tengok makin la buat aku tensi... so, yang ni jugak la yang berkenan di hati aku buat masa ni... tak crowded sangat and selesa jer mata memandang... aku memang jenis yang suka warna2 lembut cuma jiwa jer keras cam ais... okey la ais kan dari batu sebab lama2 kang cair jugok... hehehe, dah melalut..

Okey, now tibalah masa untuk aku mengayat si comey Nadia... halluuu cayunk, kita senegeri kan?? kan?? well, satu point dah kat situ... :) ehhhhh gurau je tu... dengan lafaz BISMILLAHHIRAHMANIRAHIM

" Saya nak www.nadiafarahida.com memilih rumah saya untuk dimakeover oleh Wall MakeOver By Na dengan design pilihan saya ini kerana

- Dah lama dok simpan angan2 nak mendeco rumah lawa2 tapi idea takde, rumah pon dah terlampau comell ngan hasil seni anak2 yang kreatip... first impression masa tengok design rumah nadia memang dah woww tertarik... lagipon lumrah la sebagai manusia, mesti nak semua yang cantik2..

- Dari segi budget, memang suka sangat la bila diberi percuma... bak kata orang mengantuk disorongkan bantal, macam tu jugak dengan aku... kadang nak yang cantik tapi budget tak cantik pon tak jadik jugak..

- Kekadang bila balik kerja dalam keadaan penat, tengok pulak dinding rumah yang tak seberapa tu kepala otak pon dah jadi serabut... kalau dapat sentuhan dinding yang kebabombombom sure hilang skit serabut dan terjalin gak kemesraan dalam family... walaupon dok umah sewa ajer, tapi pada aku tak salah nak mendeco kediaman tu... takkan selama-lamanya nak dok mengadap dinding putih ajer (kebiasaanya umah sewa mmg putih warna dindingnya, basic)... sesetengah tuh dah kekuning-kunigan kot... untuk keselesaan sendiri better kita buat sedikit pengubahsuaian... jangan kedekut nak cari kepuasan dan keselesaan sendiri... takkan excuse dok umah sewa nak biar dinding berconteng, lantai hitam legam, bilik air berlumut berlendir kan (maap yer, tak maksudkan semua orang cuma ada sesetengah yang memang macam tu)... kadang tu umah sendiri pon dalaman still hancusss, so dengan peluang yang dah ada depan mata ni ayuhhh kita grab sama2... menang kalah tu rezeki masing2..

Hurmmm, takat tu jer yang boleh aku katakan sebab musabab aku nak umah di makeover... tambah nak raya pulak ni, kalo dapat memang rasa bertuah sesangat.. :) Wish Me Luck yer..


Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

8 ulasan:

Farah Waheda Wahid berkata...

memang seronok makeover rumah ni...boleh leka dibuatnya but we have to spend wisely kan?

mama aryan berkata...

dgn berkat kedatangan ramadhan ni akak doakan moga adanya rezeki buat zee ye..insha Allah.

memang seronok klau tgk rumah cantik,akak ni walapon rumah sewa tetap gak akak cat utk kepuasan sendiri,lgpun sewa rumah member lg senang

Kakzakie berkata...

Doa kakak mengiringi kehendak Zee. Moga dapatlah hendaknya apa yg dihajatkan. Bila dah dapat kena belikan anak-anak whiteboard supaya dia mengasah bakat di whiteboard aje:)

Selamat menyambut puasa yg mula esok Zee. Maaf dari kakak ye.

lia berkata...

semoga bertuah ;)

adrianna syaz berkata...

Semoga berjaya:-)

Salam ramadhn dan salam kenal..sya folo blog zee..klu sudi,snggah ke blog sya ya :D

saya tak tipu....nina the mummy n the boys berkata...

good choice indeed.........simple tapi cantik!!!

nadia farahida berkata...

kakkk, nadia pon berkenan dengan design akak pilih ni wiwiwiw. :))
semoga berjayaa kakkk ;)) thank you sudi joinnn. hehe

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

Salam K.Zee..
wahh..menariknye..

gud luck tau.. :)