Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Khamis, 3 April 2014

Bila Pemakan Tegar Berdiet

As-Salam (^-^)

Jamu mata nengok menu makanan lagi yoo... baru lepas lunch ni tapi perot lapar lagi... huhuhu nak kata membela pon tak tapi napsu makan tinggi sungguh... mungkin sebab tadi tak amik bekpes kot..

Semenjak dua menjak ni malas giler nak masak... ni sumer nak salahkan laki sebabnya dier dalam mood 'diettt'... takmo makan nasi... hahahhaaa diet konon... fine ! bila takde pemakan tegar ni memang malas aku nak masak beria... dah memang selalu pon aku ni malas, maka percentage malas tu berganda jadiknya... kehkehkeh... hero2 cilik tu pon sama naik gak... ngadu lapar tapi bila aku masak takmo pulak makan... hangin sekejap ibunya..

So nak senang keje kita tapau jer la... tapi takde la tetiap hari tapau... sekali tapau boleh makan 2,3 hari... hehehehe... nak buat camaner... takde pemakan tapi beli tetap kena beli... kot2 la tengah malam ada yang mintak takde susah2 dah aku nak masak... takkan tetiap kali pon hidang megi :( lagipon i'olls tak kesah makan lauk pauk semalam yang dipansakan... selagi tak basi selagi tu la aku dok ulang alik panaskan... huhuhu (tak baik membazir tau, amalan syaitonnnn)

 
daging goreng ni lembut giler... aku main ratah gitu sebab sedap... paling lama bertahan ni sampai 4 hari... hehehehhe... masok keluar masuk keluar peti jerk kejenya... cumanya dah abis takmo sambung beli lagi yek... skip 3,4 minggu... tak elok sangat minyak banyak... daging merah pon sama tak elok diamalkan selalu :)

 
gulai 'kropeh' aye kelate style... mihmihmih... cicah ngan roti memang menjilat jari wa cakap lu..

 
sekali beli banyak ni baru 9hengget...jimat abis dari masak sendiri sampai melecet ketiak kat cerok dapur tu kan... masalah aku kalo membeli ikut napsu.. kalo boleh sumer yang ada rasa nak tapau... tukang makan pulak space very limited, yang mana mulut aku ngan hero2 cilik tu jerk... maunya tak sampai 2,3 hari ngulang...ayam goreng berempah cinonet 2 ketoi tu pon bercinta nak perabih walaupon sodap..

Semalam aku masak spageti tuk hero2 cilik aku tu... mak budak takmo makan ala2 omputih gitu... nak kena cekik nasi jugak so goreng ayam 2 ketoi pastu taruk kuah kicap ngan sambal belacan... hahahhaa.... nampak tak pemalas kat situ... sekalinya dik niq pon nak balun nasi jugak... dier lagi hebat sampai ayam pon takmo... nasi gaul kicap cukup! kalo cam gini gayanya, aku rasa aku lagi cepat kurus dari orang diet... kahkahkah..
 

Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

12 ulasan:

Masya berkata...

hahahaha.. ssh kalau housemate nak diet, dgn kt sekali kena diet...

Kisah Si Dairy berkata...

kita pun terpaksa la ikut berdiet kan zee...

Nafira usof berkata...

Kalo mcm tuh.. jimat lagi lah tapau..
sekali tapau.. 3 hari makan x habes.
untung lah cam tuh.

syawalsimpsons berkata...

adoi sedapnya lauk tu zee..telan air liur ni

Lieya Von Jay berkata...

igt kan akak yg nak berdiet tadi :)

diana berkata...

patut la kecik comel je..tak makan banyak..heheh

hainom OKje berkata...

Ohhhh....kaya cepatlah mcm ni zee hehe semua pakat diet!.okje pun tak kisah makan lauk berulang kali, sayangkan....

lia berkata...

owhhh itu rahsia kekal langsing ;)

aTieYusof Family berkata...

Murahlah jugak kan Zee rm9... berbaloi beli....
wahh..masak spaggeti tu....:)

Kakzakie berkata...

Kalau murah macam tu baik beli aje zee tak buang masa masak dan mencuci lagi. Gas pun jimat.
Tempat kakak memang tak jumpalah harga macam tu..

Puan Kutu berkata...

Mmg zee klu laki takmo mkn,anak plak bukan jenis pemakan,kite je la jadi tukang perabis.pastu betul gak la berganda jadinya sifat malas nk masak tu.hehe...

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam k.zee..

hihi.. ok lah tu.. hubby and heroes tu turut menyapot utk berdiet,..