Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Selasa, 22 September 2015

Main Bowling

As-salam (^-^)

yeayyy esok malam balik kampung..
sedih gak malam raya baru kitorang bertolak..
tak tau la kol berapa kaki jejak bumi kelate..
hancusss harapan nak tolong masak juadah raya..
entah ada ke tidak juadah pagi raya nanti.. sobsss
maklum la, MiL kan sakit..
cadangnya malam ni nak buat brownies ngan masak sejenis lauk..
hope berjaya.. chaiyokkk

yang pastinya get ready tuk mengebaskan bontot..
bebudak okey jugak boleh hampar toto baring kat seat belakang..
aku? cam biaser la paha kena tadah jadik bantal dik niq..
tu yang azab skit nak kalih tempat duduk..
dik niq tu memang.. tido asyik nak menempel jerk..
kadang jadik rimas dibuatnya..
ape ape je lah, janji selamat pergi dan selamat kembali.. amin

kak zakie, kiter bukan bizi sangat pon..
sajer pemalas nak apdate..
tak tau dah nak citer ape..
skarang nak amek gambar pon malas.. hahaa
tu yang takde cerita..
konsepnya takde gambar maka takde cerita..
nak ngomong kosong tak berapa reti ehhh..

aritu lieya cakap dier main bowling amek lane yang katup sebelah jadiknya kiter pon semangat gak nak main lane tu.. kahkahh
lagipon lama dah tak keluar berjimba..
bebudak ni asyikla request nak main basikal..
sian ibu tau takleh join.. terperap kat umah jek boring!!
takat pusing area umah ibu malas nak ikut :(

memula plan main bowling kat alamanda..
sekali sampai tengok full house..
company tournament kot..
so takpe kita pusing pi cyberjaya jerk..

 
not bad, tempat baru kan best la jugak..
deco pon nice..
sadisnya lane katup sebelah yang kiter nak tu takde yer kat sini.. 
hahahaaa malu jerk..

 
eksaited sangat nih..

 
yeahh i'm ready.. peace

 
gagah la memasing angkat bola..

 
si along nih satu balingan pon tak mengena..
ape ke bengkok sangat tangan tu?
dah sampai ujung lane, sipi sipi lagi nak kena masuk gak longkang..
sampai frust member takmo baling sebab malu..

 
yang tengah ni jugak boleh kembang idung dapat kalahkan si abang.. hahahaa
kemain semangat tu haa berkobar kobar..

 
lorrr muncung plak budak tuh..
kesnya jari kena sepit ngan bola..
tu la sape soh pi berebut.. 
manja sangat, baru sikit kenanya..

 
nak kena pujuk pujuk skit baru nak sambung balik main..
tak macho arr budak laki merajuk..

 
juara aritu adalah si ayah..
ibu second place diikuti ngan pak ngah 3rd place..
along keluar carta sebab telur ayam..


takpe long, next time try lagi..
practise make perfect gitu..

balik sambung shopping kat tesco bukit puchong plak..


Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

Rabu, 9 September 2015

weekend yang singkat dikampung halaman

As-salam (^-^)

daripada mati kutu tak tau nak buat keje ape ni baek apdet belog jap..
sekarang memang malas tahap tak tau nak cakap ape dah..
padahal tak bizi mana pon kat opis ni..
mood nak menulis memang takde :(

weekend lepas kitorang balik kampung lawat MiL..
keadaan MiL makin teruk tapi takleh ler aku nak citer kat sini..
plan asal nak balik raya korban nanti tapi tu lerrr takleh tunggu..
nak gak balik tengok walau sekejap..
raya korban balik jugak nanti..
bezanya hadap jem ngan tak jer..

kitorang gerak jumaat malam dalam kol 11pm gitu sampai kol 5.30pagi..
ngam ngam azan subuh..
hurmmm balik kelate kalo tak jejak 7jam tak sah..
jangan nak racing buat 6jam ke hape..
membebel tak sudah mulut aku ni kang dalam keter..


sakan bebudak ni sampai jer kg takmo dah sambung balik membuta..
ada lak menatang mentadak mentadu ni sonok la dorang..
kat key elll takde der jumpa mentadak..
soh pegang menjerit memasing..


sambil tu meh layan rambutan kat depan umah..
makan ler sampai kembung..
dik niq pon boleh petik sendiri..
sonok aihhh walaupon pokok tu jiran yang punyer..hahahaa
ehhh kitorang dah dapat approval dari tuan tanah yer..
pokok sendiri tak berbuah tahon ni..


hahhh sebakul terus..
bawak balik bagi2 skit ngan jiran..

tokayah melayan cucu..
ade la tu ceritanya..
lagi dua bradik cam biasa dok menolak besi buruk *basikal*


petang lepas jumpa MyMa terus singgah pasar malam..
arggghhh lama kot tak jejak pasar malam kat kelate nih..



berpinau bijik mata aku nengok makanan/minuman..
sumer sedap sedap..
ikut hati sumer aku nak beli.. adoiii napsu napsu
tu baru pasar malam belom lagi bazaar ramadhan..

kat key ell/selangor ni walaupon ada makanan kelate tapi tak sama tau rasanya..
harga takyah cakap ler memang beza sangat sangat sangat..

 nyum nyum merasa gak eskrim baba..
sebekas ni baru 2hengget..
ada jagung, roti, pulut, nata de coco ngan sagu mata ikan kat dalam tu..
atas lak tabut ngan kacang panggang.. terbaikkkk

 jual atas basikal tua jer pon.. 


ni pon pestime tengok.. kuih manja namanya..
gigih akak tu buat.. tak menang tangan aku tengok..
siap jer terus bungkus pastu buat lagi.. 
tak sempat nak rehat kot..

 ni rupernya..
rasa okey sedap.. inti kaya just nice tak terlampau manis..
tepung tu aku rasa cam tosei pon ada cuma tak masam..
cam dorayaki pon ada, cam pancake pon ada... hhaaahaa tak reti aku nak cakap..
10ketoi baru sehengget hokeyyy..

sempat ngap laksa kuah lemak..
nasi kerabu, nasi berlauk pon dapat..
tu baru balik 2 hari..
kalo 2minggu mau gemok badan aku rasa..

ari ahad takde kemana pon..
kitorang decide bawak MiL gi sepital walaupon dier takmau..
sudahnya kena warded..
sampai arini pon blom boleh discharge..
air jer dah 11botol masuk campur ngan vitamin sebotol.. 


sebelum balik singgah sepital lawat MiL sat..
walaupon berat kaki nak melangkah tapi kena gagahkan jugak..
aku doakan MiL cepat sembuh seperti sediakala..

bebudak ni pon dok cakap rindu nak berborak ngan mok tok, nak cium mok tok, nak gurau gurau ngan mok tok..
suram rumah tanpa mok tok.. 
bosan dorang kali ni balik tak meriah cam biasa..



Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))