Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Selasa, 20 November 2012

Selamatkan Palestin...Allahhu akbar



Semalam masuk hari ke-6 serangan tentera Israel laknatullah ke atas warga palestin di Gaza..Anggaran kasar mangsa korban sudah mencecah 96 orang..berita lanjut KLIK SINI..

Perjuangan jihad di jalan Allah masih diteruskan oleh warga palestin walaupun kehilangan ahli keluarga dan orang tersayang..
Allahhu akbar...Allahu akbar...Allahu akbar

Berikut disertakan beberapa keping gambar mangsa serangan yang mendapat simpati masyarakat dunia.

Kediaman mereka dibom..seluruh ahli keluarga terbunuh dan tercedera

Tubuh kecil ini terkorban

Adik Hadil Binti Ahmad Al Abaddad,2tahun yang dibedil oleh tentera israel

Ada antara mereka rentung termasuklah bayi ini

Seorang abang mendukung adiknya selepas ibu bapanya terbunuh

Sedih dan tak dapat dibayangkan keadaan pejuang-pejuang islam disana...hanya doa yang mampu dipanjatkan dari yang Maha Esa..sesungguhnya dari DIA kita datang dan kepadaNYA jua kita pergi..

Sebagai tanda sokongan kepada rakyat palestin...moh kita boikot barang keluaran israel...kepada yang nak boikot..boikot la dan kepada yang tak nak boikot tu,suka hati hang pa la...ikut la selera dan gerak hati masing-masing...



















Antara produk yang menyumbang kepada kewangan israel...


Seluruh dunia dok boikot barangan israel...tup tup semalam (19/11/12),Mc'Donald menawarkan Chicken Egg McMuffin free untuk breakfast...cer tengok gambar ni...

Sebagai negara islam..ape pandangan anda tentang gambar diatas???
Adakah ini tanda sokongan kepada Israel??

Keadaan di Malaysia amat berbeza berbanding dengan negara barat...dapat makan percuma sebiji burger pun beratur sampai tak cukup jalan...sanggup menunggu seawal jam 7.00pagi..

Mengapa??? 

Ini jawapan aku..hehe
1- Tengah kebuluran dah beberapa hari tak makan
2 - Takde duit nak beli sarapan(maklum je la,dah tengah bulan ni)
3 - Jakun sebab tak pernah makan burger mc'donald


Wassalam


Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

3 ulasan:

IzwaN berkata...

semoga Allah merahmati mereka....

Fendy berkata...

bagus usaha beli burger sumbang utk gaza...

IntaNBerliaN berkata...

moga mereka semua dilindungi...