Rabu, 5 Disember 2012

Masa yang dinantikan - Swimming Time!!! Yeeyyha

As-Salam (^-^)

Tak habis-habis lagi cerita percutian aku kat Lumut ni... ala Lumut je pun bukannya London (huhu..tak mampunya aku nak ke London tu).. okey je la Lumut ni pun.. janji 'free' sebab company trip.. dapatla aku merehatkan minda yang dah tepu ni dok mengadap komputer je 5 hari setengah dalam seminggu.. tensen sudah..

Kali ni entri di kolam renang la pulak...hero-hero ni dah kempunan satu setengah hari tau nak mandi..petang ahad tu baru dapat..tu pun sib baik mood aku okey dan kesian pulak kat dorang..kalau ikut memang malas aku nak kawal wey..Si ayah takde..dah gi memancing kat Telok Senangin tapi sekejap je pun..dalam pukul 6.00ptg dah sampai kat tempat hero-hero aku ni berendam..

 gembira along sebab hajat dah terlaksana

Si angah ni asal nak snap je trus peace yo..

Adik yang memula tak nak dipegang...nak mandi sendiri la konon

Dapat la 2-3 jam berendam kat dalam kolam tu..aku just perhati je la kat tepi kolam..malu la nak join sekali..hihi..

Memula si adik tu pakai pelampung..okey je dia jalan dalam kolam tu, aku suruh along jaga tapi biasa la budak-budak..cakap kejap tgk la kejap pastu dah wat hal sendiri..aku saja tukar plak bagi adik pakai jaket kuning tu..tukar jap sebab along nak pelampung...baru je aku kuar kamera nak snap gambar..tup tup dah tengok yang adik tu terapung..kepala ngan kaki dah telangkup ke dalam air...huhu dah lemas..dalam aku dok perhati pun leh jadi jugak,sekelip mata je dah lemas..ade la dalam 2-3 saat jugak...

 fobia sudah ini budak

Mungkin sebab si adik ni ringan kot tu yang jaket tu dapat terapungkan dia dalam air..dah tak pandai berenang..kaki plak tak sampai ke dasar tu yang leh telangkup...pastu dah tak nak mandi dah...fobia kot si kecik ni...kesian...kesian...kesian...
Esoknya pagi-pagi lagi dah ajak gi kolam renang...masih ak puas mandi..sambung mandi lagi sebelum check out..dalam dok fobia tu adik mandi gak la sekejap ngan ayah..kejap je pun..pastu dok teman aku la kat tepi kolam..tengok je orang lain mandi...
terjun lagi sekali sebelum balik

Okey ye anak-anak...dah nak balik ni..sebelum tu singgah dulu kat Segari..kita tengok penyu..ingat Terengganu je ke ada penyu...dekat je dari tempat kitaorang menginap..

 
Pusat penetasan penyu di Segari

Snap lagi buat kesekian kalinya

Yeayyy...kita bertolak sekarang..sebelum tu singgah makan dulu..perut dah lapar sebab belum lagi breakfast...nasib baik hero-hero ni mendengar kata..kesian gak dorang ni..dah la berendam lama pagi tadi..perut masih kosong ni...huhu...mesti lapar giler...

2 ulasan:

UmmiAbi berkata...

Best gak lumut ni kan..? Next time bleh g sna..;)

zmarl a.k.a ibu berkata...

boleh la Ummi...sedang membangun kat sana sekarang ni..

Cuti-cuti Terengganu | Pantai Sura, Dungun

#MashAllahTabarakAllah entry throwback.. 27.07.2024, gerak ke terengganu seawal pagi.. alasan utama nak berlibur dan jjcm dulu sebelum dafta...