Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Rabu, 26 September 2012

Takoyaki oh Takoyaki

Takoyaki...korang pernah dengar,pernah makan,sedang mencari ataupun mengidam???haha..aku pun mengidam agak lama jugak la nak merasa benda alah ni...Maklumlah sekarang ni tengah pemes ini makanan..Japanese Food gitu...hahah....So,semalam dapatlah aku merasa makanan ni..Sekali ngap,mmmm...tak tahu nak cakaplah...pe rasa ntah,memang tak kena langsung ngan tekak aku...pe la yang orang dok cerita sedap sangat pasal makanan ni...

Maafla ye,kepada sesiapa yang suka makan tu...selera memasing kan tapi bagi aku memang takkan makan lagi la...semalam pun tak habis...kalau nak tahu dalam takoyaki ni ada sotong rendam,udang (ala ala cekodok gitu)..atas plak diletak sotong kering bakar,rumpai laut(dihiris halus)  dan mayonis...Ni yang dekat Puchong Utama la,kat tempat lain mungkin ramuan berbeza plak........So hilanglah mengidam aku...

Lagi satu kat medan selera ni ada burger bakar,Kaw Kaw Burger Bakar...haha...burger bakar pun pemes jugak semenjak dua menjak ni...walaupun agak mahal sedikit dari burger biasa tapi orang bukan main ramai lagi...beratur gak la nak order pun...
ini dia Double Basic Beef Burger dari Kaw Kaw Burger Bakar

Akhirnya dapat la burger bakar ni...Aku beli 2..satu lagi Single la...makan 5 branak...senak jgk la nak menghabiskan burger ni....Rasa not bad la...

Sekarang ni makanan pun ikut musim,ade yang terbaru je...pemes sekejap...ramai la yang nak mencuba dan tergoda akhirnya...nak nak kalau keluar plak kat Jalan-Jalan Cari Makan (JJCM TV3)...memang berpusu la...

Hehe...pe pun,tepuk dada tanya la selera masing-masing...Wassalam

Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

Tiada ulasan: