Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Selasa, 24 Februari 2015

Angpow dan Kes Buli

As-salam (^-^)

lemaunya arini masok opis cam takde mood... lama sangat cuti walhal tak balik kampong pon... semalam melepek jer sorang diri kat umah... anak2 sumer dah start sekolah... uihhh boring... petang terus ajak dikniq kuar gi jenjalan makan angin... cam gini gaya memang tak boleh nak berangan jadik suri rumah sepenuh masa... tepu otak aku dok umah... tapi tu ler biler datang keje lemau pulokssss..

selasa lepas kan aku halfday... selalu halfday pon kol 3lebih gitu baru dapat balik tapi kali ni kitorang dapat cabut dalam kol 1.15pm gitu... aaaaa suka ler aku..

dapat paket merah dua keping... alhamdulillah rezeki... memang tetiap taon pon boss tak pernah lupakan staff... dua keping angpow means dua company yang kasik... jadik la, dapat 4keping notes 50..

zassss laju jer menghala ke cyberjaya... bank in ke tabung haji hero3 terus... setiap orang dapat sekeping jerk termasuk ibu... ayah kalo nak jugak sila saving sendirik... hahahahaaa..

 dalam kol 3.00pm gak baru sampai umah... before tu gi kwsp jap... konon takde gangguan ni nak la membuta sekalinya laki kol suh pi sekolah pick-up si pak ngah... cikgu kelas kol suh amek, katanya pak ngah nangis.. *skema skit budak ni suka butang baju sampai atas*

cuak gak dengar... dalam masa dua bulan ni memacam citer aku dengar... aritu kena buli ngan budak darjah 3 merangkap ketua kelas si abang... sebelum2 tu ada lagi tapi aku wat donno jer... biasa ler bebudak... mungkin nak bergurau... gituwww baik sangat pikiran aku :) lagipon si abang ada... dah pesan ape2 tolong jaga adik... rehat sesama, balik sekolah pon keluar sesama..

yang buatkan aku paksa si ayah gi jumpa cikgu gak akhirnya sebab aritu balik sekolah dier ngadu lapar tak sempat nak makan... katanya dah beli makan sekali si budak darjah 3 tadi gi sergah kucing kat depan muka dier terus terkezuuutttt abis makanan tumpah kat lantai... aihh menyirap ler aku dengar... ada si abang back-up si adik pon kena still tak jalan... ngan abang sekali kena buli... nasib jugak aku ada bekalkan skit biskut in case dorang tak sempat nak beli makanan... so hadap biskut jer la aritu, tu yang balik ngadu lapar... 

sadisnya hari yang sama gak ada budak pi silang kaki masa dier berjalan... pakej skali jatuh tersembam lak terus dapat luka kat siku, tu yang esoknya aku soh laki pegi sekolah... camaner pon kena bagitau cikgu takut kes jadik lagi besar... biasa ler bebudak dah sronok buat orang kalo takde yang menegur memang takkan berenti... alhamdulillah, balik petang tu dah takde yang buli katanya... budak tu pon dah bayar balik rege makanan yang jatuh tu 1.20... heheheee... kalo tak bayar pon aku tak kesah tapi cikgu ler tu suruh... bagus gak jadik pengajaran buat dorang..

yang selasa lepas cikgu kol suh amek tu sebab jatuh ditolak dek budak darjah 3 jugak... lagi sekali budak kelas si abang tapi bukan budak yang sama... kisahnya waktu rehat si abang ngan adik nak gi makan... camaner ntah budak tu kejar... yang abang lari nyorok dalam tandas tinggal adik kat luar... sekalinya budak tu sembur air.. lencun ler baju abang... yang adik plak kena tolak terus jatuh atas batu... luka skit kat tangan ngan lutut... tu yang nangis kot sebab sakit... kesian plak biler dua2 tak sempat makan... pak ngah oke lagi sebab dapat balik... yang abang tunggu la lepas kol 6.10pm baru boleh carik makan..

cikgu soh bawak gi klinik takut bengkak ke hape... hurmmm bebudak ni nak dimarah beria pon tak boleh... kang kita marah datang mak bapak plak serang kita balik walhal anak dier yang salah..

 
hopefully lepas ni tak dengar lagi kes buli camni... risau plak aku kot dier dah takmo gi sekolah lagi parah... buat masa sekarang dier oke jer... bangun pagi macam biasa jer tak sempat aku kejut dier dah bangun dulu..

 
kat umah dier la champion no.1 tapi kat sekolah??? takpe ngah, anak lelaki mesti kuat semangat... cekal... tabah dan sabar... jangan bagi orang pijak kepala kita..
 


Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

7 ulasan:

Falsya berkata...

Alahaaiiii itu la yg paling dirisaukan..hurmmmm..kesian betul bile baca..harap2 xberpanjangan..

Puan Kutu berkata...

alhamdulilah rezeki ibu n anak2..

alahai kesiannya kena buli..budak2 besar pulak tu yg dok buli.nasib baik takde pape..mmg kita kena kuatkan semangat anak bagi depa berani.klu tak mmg kena buli.cikgu pun main peranan jugak

Najib Ariyan berkata...

pehhhh kalau lah tu anak saya yang kena buli harus saya ke sekolah bawak mesingun siap pedang samuri siap senapang api lagi... aku kekah budak tu hidup2... nak jadi samseng yer... kalau ada mak bapak dia membela... ngan mak bapak sekali aku kerjakan... tapi tulah masalahnya... aku pun tak kahwin lagi... hahahahaha... drama je lebih...

hainom OKje berkata...

Hish ada pulak kes buli gitu...kesiannya pak Ngah....
Gengster sangatlah budak darjah 3 tu.... Cer awak jumpa sikit zee.... geram pulak mak nengoknya

LYAfrina berkata...

alhamdulillah..rezeki ank2..

Ya allah.... takutnya tgk budak2 sekarang ni..kecik2 pon dh jd samseng camni.. hrp cikgu pndang serius kes ni.. xnak sbb kes camni ank jd murung n tak nak ke sekolah. pilihan last, klo blaku lg, zee kna jumpa parent bdk tu..

lia berkata...

Allah...

Angah yg ada abang pon kena buli... riso lak hati d buatnyer... da la sama sekolah anak2 kita ni...

Angah masih 1 Firdaus ke sekolah agama? sbb Amsyar d tukar ke kelas Firdaus haritu, apsal ntah... bole la depa kawan...

nik ros berkata...

ala siannyer dia. budak2 zaman skarang ni ada yg nakal lain mcm jea.