Khamis, 24 Mac 2016

REZEKI | Alhamdulillah menang contest PALLAS

Assalamualaikum (^-^)

aku ni kan tak tau la nak kata terlampau insecure ke paranoid ke ape..
ke sebab pengaruh tv/media sosial banyak sangat..
memang cepat jer fikir benda yang bukan bukan..

pagi senin tuh belom kol 8pagi pon aku receive col dari kurier..
katenya nak antar barang dari penang..
aikkk.. penang? takde plak aku order barang dari penang?
kalo ada pon selalunya guna alamat ofis.. memang takkan guna alamat rumah sebab leceh..
selalu jer kena gi collect sendiri..
tapi bagi jugak direction umah..

pastu rasa tak puas hati..cek balik no tepon orang kurier tadi..
ehhh nape bukan no handphone yang naik..
tadi dier kata dah ada kat area umah dah.. takkan pakai public phone? ada ke public phone area sini?
haaa suspen.. dah berkurun aku tak guna public phone..

terus kol laki soh hati hati.. kot kot ada orang hantar bom.. hahahaa
yer lah.. mana kiter tau kan.. kot ler ada orang dengki/tak puas hati ngan kiter.. canner?

sebab tu jugak ler sampai sekarang aku tak yakin lagi ngan anak anak sendiri..
nak suruh dorang turun bawah buang sampah pon aku tak boleh..
even nak main bola depan pintu pagar po NOOO WAYYY..
padahal ada jer anak anak orang lain yang buat..
 
minggu cuti sekolah aritu ada sekali ayahnya suruh along pi kedai beli daun kari..
aku balik jer bangga along bercerita ayahnya soh pi kedai membeli..
ingat aku tepuk tangan ke?
memang kena marah ler sedas.. ngan ayahnya sekali kena.. huhuuu
aku tak boleh..

kadang terpikir gak nape aku camni haaa?

bebaru ni pon ada kes lagi kan kat putrajaya yang budak 4taon jatuh tingkat 14 tuh..
hurmmm sebab kecuaian camni la aku tak suka..
kita yang dewasa ke kena pikir dalam dalam..
memang dah ajal.. benda dah nak jadi.. and bla bla bla..
tapi jangan jadikan penyebab kematian anak anak tu sebab kita sendiri..
pikir sebelum bertindak..

ok dah melalut..bukan ape, aku ni geram!!!!

tunggu punya tunggu punya tunggu.. debaran pon makin bertambah..
tadaaaaaaaaaaaa..

menang first 200penyertaan pallas rupernya... kahkahhhkahhh..
aku ni jarang masuk contest.. yang masuk pon tak pernah nak menang..
tu yang takleh nak berpikiran waras..

lagipon contest ni dah lama.. last year..
sesajer isi borang contest masa belikan bebudak kasut sekolah.. 
pastu dah luper.. 
rejekiiii.. Alhamdulillah

dapat seketol jam brand PALLAS.. heheee..
bagi kat along.. adiknya dua ketol melopong jer dapat tengok..

tapi tu lah, ape yang aku tahu aku memang jenis cepat gelabah..
nasib baek bukan bommmmmmmmm.. teheeeee..
byeee..


9 ulasan:

Mar Mansor berkata...

dapat juga hadiah...tahun lepas ye..lama la kan

Aryan azra berkata...

biasalah ibu-ibu ni rasa bimbangnya berlebih2 kan, akak pun macam tu, tapi semalam akak masuk program psikologi care, keadaan ini dinamakan kecelaruan psikologi, kebimbangan yang melampau-lampau. tapi kalau tak bimbang pun susah jugak kan

lieyalatif berkata...

ehh hbetul zee..lieya pun lepas kes2 culik laa ape la tu mmg takut....paranoid pun ye...ye laa nak beranak bukansenang oiii...pastu anak2 hilang mcm tu....yg jatuh appartment tingkat 14 tu scary sgt.... sekejap ajek ayahnye tinggal nak anta maknye sementara tgu makciknye dtg jaga pun jadi kes....tak pasal2 hilang zuriat...allahuakbar....

tahniah zee...lawo jam tu...jdt plak temanyer ...heheheehhe

Unknown berkata...

Hahahahahahaha... cuak x tentu pasal kan~
Zura pon pantang betol kalo tinggalkan anak2 kat rumah or suh anak2 keluar pergi beli pape kat kedai. memang anak ngan bapak lah kena marah.
kalo x jadik pape x pe lah. kalo ade ape2?? nyesal x sudah nanti.
biar org kata kita nih cuak tak tentu pasal. janji hati kita tenang kan!

babYpose berkata...

Laa ZS, sama la saya ni, pun takut juga, kadang rasa rimas pula. Alhamdulillah rezeki rupernya. Bagus la berhati-hati, susah keluar dari rumah lagi rasa selamat, nanti anak appreciate mama care tu.

NanyFadhly berkata...

Tahniah! gigih ibu masuk pertandingan contest bagai. Nampak sangat sporty jam tuh...

Kakzakie Purvit berkata...

Waaahh!! untunglah Zee
Ini dinamakan bertuah - tak sangka kan
Bab anak-anak tu biar kita takut daripada berani kalau jadi sesuatu kesal tak guna.

Puan Kutu berkata...

memang zaman sekarang kena over protected sikit..klu jadi apa2 at least kita tak ralat sebab kecuaian kita.amg la benda dh takdir kan..

rezekilah kan..lawa jugak jamnya..nasib tak bersebut 3 beradik tu ye

LYAfrina berkata...

betul tu,,dgn keadan zmn skarang..mmg pttlah kt berwaspada...

waaa..syoknya..rezeki tu zee

Cuti-cuti Terengganu | Pantai Sura, Dungun

#MashAllahTabarakAllah entry throwback.. 27.07.2024, gerak ke terengganu seawal pagi.. alasan utama nak berlibur dan jjcm dulu sebelum dafta...