Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Selasa, 5 Mei 2015

Paya Indah Wetlands, Dengkil

As-salam (^-^)

cargas skit dah cuti empat hari kan..
takmo lemau2 takmo..
kitorang tak balik kampung pon malas nak stuck dalam jem..
cukup cukup la musim raya kena kaw kaw..
cadang nak balik gak ujung minggu ni tengok FiL tak chat..
sokey jer janji tak tempuh jem..

aku ada ler plan sendiri cuti2 aritu, konon tak nak bagi bebudak bosan..
ari jumaat kuar gi mall jerk..
bagi dorang enjoy main game yang token tuh..
ari sabtu ajak laki kuar lepak ala2 'picnic' kat dengkil..
kitorang tak pernah sampai lagi paya indah wetlands..
hope bebudak teruja dapat tengok hippo secara live..

 
hurmmm kitorang carik port memancing sampai ke sudah tak jumpa..
sian laki aku kempunan nak memancing..

 
besar giler hippo.. 
cukup makan gamaknya..
sepanjang kitorang dok ctu, asyik mentekedarah jerk menatang dua ekor nih..
pheww kuat makan..

 
melepasi garisan dah korang hoi..
kena tengok2 jugak bebudak nih..
takot telan dek hippo kang baru menjerit aku..

cilok gambar gugel..
kang ke besar mulut tu kalo dier nganga..
kepala orang tua pon boleh masok..
seramssss..

 
time nih perot dah lapar giler..
bebudak ni biaser ler soh makan dulu takmo nak jenjalan..
kena bagi dorang puas hati dulu baru bleh bukak tikar..
 
 
tolong bagi penjelasan skit kat dikniq..

 
ingatkan kolam buaya ni kolam kecik2 macam kat dalam zoo tuh..
sekali tasik terus dorang kasik..
memang takleh la nak tengok dekat2..

 
dah lapar jom carik port teduh skit..
'picnic' makan nasik bungkus jer..
penat campo letih baru seronok makan..

 
sebungkus kongsi tiga bradik dah konpem licin okeh..
sesekali makan berebut-rebut best gak..
janji tak bergaduh..

 
perot sendiri dah kenyang so kita bagi ikan pon kenyang skali..
naseb ada saki baki roti yang dah expired kat umah..
air keruh sangat kepala ikan pon tak nampak..
tapi bebudak ni seronok jer walaupon takat boleh dengar bunyi ikan berebut makan..

 
aku suruh dorang angkut sekali raket ngan bola..
bola tak sempat main..
tengah dok syok main pakngah lak nak melabur..
bukan boleh dorang nih, asal kenyang terus nak membuang..

 
sementara nunggu pakngah moh kita snap dulu..

 
eksyen jer lebih dik..

agak2 matahari dah terik baru blah..
sini free enterance..


Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

13 ulasan:

syawalsimpsons berkata...

sue dari kesehari nak ke sini tak G jugak..kikiki..padahal dekat je haa

dalila berkata...

best jgk kan cni utk riadah..kelab kt bahagian ktorg dh lama nk buat family day kt cni tp xbuat2 lg..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Memang besar nganga mulut hippo tu Zee.. dengan kita sekali pun boleh di ngap nya..
Happy juga budak2 tu janji keluar dari rumah kan..
Akak tak kemana pun cuti 4 hari..
Balik rumah mak akak .. jaga mak akak yg tengah sakit sekarang..

Falsya berkata...

bestnye..at least ade gak aktiviti..

Siti Rohaida Yusof berkata...

Santai² macam ni pun dah seronok zee...dari nak meredah jam teruk..adeh...tak sanggup rasanya..

Sue Bee berkata...

Untung bebudak boleh tgk hyppo alive. Anak2 SB tgk thirsty hyppo yg serap kelembapan je kat sini..hihii..

Kakzakie berkata...

Kalau dah biasa berkongsi mereka tak kisah Zee
Elok biar kasih berpanjangan kata bapak kakak makan kongsi macam tu:)

Sanisah eeiyss berkata...

is duk dengkil kejap masa keja kat putrajaya tu, tapi xpasan pulak ada tempat ni (^___^)

aTieYusof Family berkata...

seronok jg picnic makan nasi bungkus...berselera makan..hihi

AnneRaini berkata...

best ker situ? kalo best blh pegi. dekat jer ni..hehe

Puan Kutu berkata...

seronoklah tgok hippo live.,masuk pun free..best la.terisi jugak masa cuti panjang bebudak ni n mak budak sekali.hehe

hainom OKje berkata...

Okje pun pernah gak sampai sini Zee tp tak pernah masuk haha....Alah setakat tgk hippo mentakdarah esok esok jerlah hihi....
Cantik awak bershawl Zee

LYAfrina berkata...

luasnya mulut hippo tu..