Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Rabu, 20 Mei 2015

WW # Rezeki Dari-NYA

As-Salam (^-^)

salam rabu.. salam 2 syaaban..
sure ramai yang dok ganti puasa kan?
sama ler kiter pon.. heheee

balik keje badan dah letih, otak dah penat, mata pon ngantuk..
nak bertukang kat dapor memang tak kuasa lagi dah..
kesian plak anak2 balik sekolah lapar..
sampai umah kol 7malam, kalo masak tak tau la kol berapaboleh makan..
kalo aku goreng telo mata kerbau ngan kicap cili cukup dah..
masok perot kenyang, sedap pon sedap.. 
tapi anak-anak?
so nak jalan pantas beli jerk yang dah siap..

 
kembung masak pedas, tomyam campur, kailan ikan masin, sambal belacan, ayam goreng kunyit, telor dadar..
bertambah-tambah budak berdua tuh dok makan..
dik niq jer tak brape ade selera makan sekarang nih.. 
badan dah sekeping..
aku kalo membeli tak reti nak beli sikit..

 
dessert pon beli..
pulut mangga, bubur jagung ngan ketupat..
alhamdulillah..



Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

20 ulasan:

Amanda Suria berkata...

wah...nikmat orang berpuasa kan....sedapnyaaaa

aTieYusof Family berkata...

kalau dah penat balik kerja mmg bercinta sikit nak masak..tapi tulah kesian kat anak..
dalam berapa rm semua tu Zee?? nampak sedap2 juga:)

Falsya berkata...

hurmmmm...semoga iman ku kuat smp berbuka..ehh, ahahahhahaa..

Fiza Rahman berkata...

Pulut mangga tu...sedapnya.

Siti Rohaida Yusof berkata...

uih..sedapnya...

AnneRaini berkata...

anak2 nak makan takpe beli byk2 pun. teringat pula pulut mangga...sedapnya.

UmmuAidan-Arissa berkata...

Hidangan tuh napok cam hok dimasak sendiri tuh zee..sempoi tuh..buko poso gitu memang kenyang butta la..dikniq tuh nok masuk phase besar sket lg tuh kot yg tak makan sgt..hehe

Puan Kutu berkata...

tu dia banyaknya menu yang dibeli..ni nafsu orang puasa ke apa ni?hehe...sy klu posa n keje poetang balik pukul 7, lepak dulu Buka makan apa yg ada je..pas maghrib baru bersilat kt dapur..masak simple2 complete menu macam mee kuah pun dah ok.campak sayur protein karbohidrat masuk sekaligus dalam kuali pastu santap.haha..

dalila berkata...

alahaii..syaaban dah..lebih kurang sebln je lg nk pose dh..
ila pun dah jarang2 msk kak zee sejak ank dh msk 2 ni..balik je trs gi kedai mkn..seminggu 2 3 kali je msk kot..

zazanizam berkata...

zaza ada lgi 2 ari.. tgah P pulak hehe..
*sedappppp ! dh pose mcm2 kerenah nk makan hehe..

Kakzakie berkata...

Adik Niq nak jaga badan tak mahu gemuklah tu.
Rugi dik baik makan macam abang-abang. Sedap tu semuanya auntie tengok:)

aryan azra berkata...

akak mujur tak payah ganti tahun lepas..hehehe

sedap tengok bubur jagung tu...

Nastyna berkata...

ni smeua nya beli ni? eh tapi kan, kalau saya duk Malaysia pun, rasanya saya beli jer semua kot.. yer la nak masak satu2 tu makan masa dan tenaga.. makan pulak sikit-sikit tapi nak banyak jenis.. mmg beli jer la yang terbaik.

lieyalatif berkata...

wahh meriah menu ko zee..... terliur2 tgk tau...dessert tu meriah tu...semua pun peberet...lagi2 pulut mangga..... tu la dah masuk syaaban ni mmg ramai pulun gnati puase.....memperbanyakkan puasa sunat pun bagus...persediaan utk puasa ramadhan nanti kan....

Sue Bee berkata...

Sedapnya hidangan tu..siap ada dessert lagi

Mummydearie berkata...

Kalau nak cepat sebab perut anak-anak dah lapar, memang kena tunjuk kat kedai jerk, Zee. Yalah, kalau dah pukul 7 malam sampai rumah, pukul berapa pulak anak-anak nak makan. Ini beli kat pasar malam ke apa? Macam-macam ada sampai ke dessert :)

Eka Tikah berkata...

sedapnya pulut mangga tu kak. hehe

LYAfrina berkata...

alhamduillah.r.ezeki..sedap2..
sekarang ramai duk pulun ganti puasa..mujur lya dh settle awal2 dulu..

hainom OKje berkata...

Sama jer masa okje keje dulu Zee, kalau puasa lagilah..... order memanjang haha.... balik kerja mak nak relax....

Betul tu anak anak tak kan maunya makan telur mata ngan kicapkan

Kakzakie berkata...

Busy GST ke Zee sampai sunyi sepi dibuatnya rumah ni:)
Cuti sekolah ni hero-hero amacam?