Jumaat, 21 Disember 2012

2 Beradik Hantu Kerang

Memang hantu kerang betul 2 beradik ni..pantang nampak kerang mesti teruja habis...kejap je dah hilang isi kerang yang pasti kulit tu tak hilang la..kalau hilang jugak aku memang tak tau nak kata ape dah..

 
'nah........ni dah bukak', kata along

 
dah nak licin pun kerang bakar

Disebabkan semalam besday aku,so ngada-ngada la sikit..malas nak masak untuk makan malam..so keputusannya tapau je kat kedai..kat area rumah aku ni boleh dikatakan 'syurga makanan' sebab banyak sangat kedai makan...kebanyakannya tomyam dan seafood..yang pastinya hampir 70% pemilik adalah orang kelate..murah sungguh rezeki dorang kat sini..

Sebenarnya nak ajak mr.hubby makan kat luar tapi katanya hari minggu ni baru boleh celebrate sebab malam tadi dia nak berniaga lagi..alhamdulillah ada lagi rezeki untuk anak-anak..so hari minggu ni aku nak demand lebih sikit..takpe la bukan selalu pun kan..setahun 2-3 kali je..hohoho

Dari petang lagi dok pikir nak makan and last sekali aku decide...tadaaaaa

 
siakap sweet sour

 
set nasi bubur untuk si kecik, sup ekor dan sambal belacan

Ikan tu nampak je kecil tapi besar sangat..memang tak habis makan berdua ngan hubby..dah ratah pun tak boleh nak habis jugak..aku dah mintak yang paling kecik untuk 2 orang makan tapi ni yang dapat..maybe ni yang paling kecil kot..harga boleh tahan la,masih berpadanan dengan saiz ikan tu..RM25 and......yesssssss seeeeedap sangat..

Sementara si abang dok makan kerang yang adik ni pulak makan bubur nasi tapi yang kosong je la..mana mau nya budak kecik ni nak makan sayur..ikan tu xleh la nak bagi kang tak pasal-pasal tercekik pulak..telur masin pun dia tak suka tapi kalau telur ayam rebus tu..haha..siapla..2 biji pun boleh habis pastu kentut memang semerbak la baunya...Nampak aku snap gambar je dia dah ready..'bu..bu..pat nyum',katanya...hohoho...dia suh aku cepat ambik gambar dia..dia dah senyum..

 
nyum...nyum..

Okey la..semua dah kenyang ye..kita mandi dulu..tengok tv jap tapi disebabkan takde cerita yang best malam tadi kul 9.30malam sume dah masuk bilik tido..nak tunggu ayah balik pun lambat lagi..zasssssss


1 ulasan:

QA's ~ mamapapa berkata...

salam kenal...jmput follow kmbali :)

Cuti-cuti Terengganu | Pantai Sura, Dungun

#MashAllahTabarakAllah entry throwback.. 27.07.2024, gerak ke terengganu seawal pagi.. alasan utama nak berlibur dan jjcm dulu sebelum dafta...