Isnin, 17 Disember 2012

Sikit lagi nak dapat malu...mana purse??

Alhamdulillah...perut pun dah isi,mood kerja pun sudah mari jadi kerjalah dengan sebaik mungkin..cheewah ayat nak pujuk hati sebenarnya...

Insiden yang sikit je lagi nak buat aku dapat malu masa lunch break tadi..Kononnya nak gi shopping,cari apa yang patut pastu nak tapau.Memula masuk kedai kasut nak cari sandal gantikan sandal buruk aku ni ha tapi takde yang berkenan..nasib baik jugak la tak jadi beli..

Sebabnya aku tertinggal purse kat ofis...waduhhh..camner plak boleh lupa ni..nak kata faktor umur pun tak jugak kot sebab aku rasa aku muda lagi (hehe..anggapla muda ye)..Masuk kedai baju jap cari singlet untuk si Along sebab tu je yang aku tak beli lagi..esok hari orientasi murid tahun 1..dah beratur nak bayar ni...tup tup alamakkkkk purse takde dalam handbag...brother kat sebelah tu pandang je sebab 'alamak' aku yang agak kuat tu..aku wat selamba je kuarkan phone dan godek-godek kononnya tengah baca mesej..slow-slow aku jalan kuar dari kedai tu dan terus blah..tinggalkan singlet kat situ je..belum sempat scan lagi sebab ada customer lagi sorang kat depan aku..

Plan bukan main baik lagi tadi,nak shopping barang si hero kecik lagi..kalau la aku gi shopping si kecik punya barang dulu tadi lagi teruk aku malu rasanya..mesti dah siap scan sume baru aku tahu yang purse takde..slalu gitu la,dah total out baru terhegeh-hegeh nak kuarkan duit.

contoh je ni..bukan beg sebenar ye..huhu

Rushing je balik ofis nak ambik purse dan off coz la terpaksa keluar semula untuk tapau...perggghh kalau tak tapau confirm aku takkan boleh bertahan sampai ke petang nanti..memang akan dilanda gastrik la jawapnya..dah buang masa dan tenaga...tapi pengajaran buat aku,lain kali check dulu sebelum keluar..

Tapi... tapi... tapi...yang paling penting IC dan lesen memandu..kalau ada road block tak ke naya nak kena menjawap ngan abang-abang polis nanti..silap hari bulan boleh melayang duit aku bayar saman..


2 ulasan:

Suria Amanda berkata...

harap2 takde orang perasan kan?

iez saac berkata...

nasib baiklah.......huhuhu

Cuti-cuti Terengganu | Pantai Sura, Dungun

#MashAllahTabarakAllah entry throwback.. 27.07.2024, gerak ke terengganu seawal pagi.. alasan utama nak berlibur dan jjcm dulu sebelum dafta...