Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Selasa, 26 November 2013

Pulut ooo Pulut

As-Salam (^-^)

Otak tepu skit pagi ni... lebih seminggu dok sakit berdenyut-denyut... nak angkat kepala pon rasa berat semacam... nak telan panadol kang tak elok sangat dah la aku jenis yang susah nak makan ubat so dok peram2 sendiri jer la :(

 
Memula tak sihat aritu buat ni... dalam dok kata takde pulut kan nak buat tuk si along bawak gi sekolah tu rupanya ada la skit dalam tupperware... sikit je pon memang cukup2 makan tuk hero tu... balik keje dalam penat ngan tak, terus jer masak... bebudak tu pon tengah kelaparan..

Ingat lagi kalo zaman kecik2 dulu kalo gi ngaji al-quran, asal ada yang khatam or ada budak baru mesti dijamu ngan pulut kuning... pastu taruk telur dadar warna-warni... makan berebut2... waaa sedapnya..

 
Haaa ni pulak pulut pagi... uihhhh memang susah skit ar nak jumpa kat sini... nampak jer terus sambar... bila mammmm hmmmm so so je la... beberapa hari pastu dok ulang gi kedai tu lagi dah tak nampak bayang pon... hukhukhuk, orang key el ni tak reti kot makan ni... kempunannnn

 
Musim hujan skang ni kan, pekena pulut ikan kering ni pon besh gak... wallah kena plak ada kopi o panas ke ape kan... terangkat beb... selalu gak gi beli ni padahal nak buat sonang jerk pon tapi mood takde mari... heheeehee... skang ni aku perasan, hero2 pon suka gak makan... sekejapan jerk licin dikerjakan..

Korang suka pulut tak???

Hahhaaaa.... yang sebenarnya takde modal nak cerita ni ;p


Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

17 ulasan:

Chot berkata...

wahh..sedapnya..pulut dgn sambal bilis pun sedap. Tp pulut pagi tu sy xpernah jumpa..mcm pulut manis hok awe klate tu ke rasa dia?

syawalsimpsons berkata...

lamanya tak makan pulut..pulut mangga pon tak dapat carik lagi

Cik Puan Rara berkata...

wow sedapnya.rara pon suka.mkn ngan rendang daging.hehehe

nea lopah berkata...

saya minat jugak pulut.Pulut cawan saya panggil utk pulut ikan masin ni. Pagi2 makan pulut mmg mengantuk..hehehe.

ummuaidan berkata...

Ah terliur lah zee..sedap nyoh pulut..febret tuh febret tp toklah make sokmo..cepat muok ke..ingat nok wat jugok pulot nie tp tok sapa maso lg..pulut pg tuh meme sedap..hari2 pun takpo..:)

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

Salam K.Zee..

cma mkn pulut kalau ade.. tp tidak la minat.. huhuhu...
pulut pagi tu pestime tgk okeh..ape rasa dia??

mama aryan berkata...

salam zee...lama aih akak tak singgah, ni baru nak jenguk..akak suka jugak makan pulut nih,nak lak pulut kuning ngan kari ayam..nyammnyamm

Kuazue Mohd berkata...

assalammualaikum.. huuihh pulut.. suka2.. masak lar dgn apa pun.. beh.. sedap....by the way...salam ukhwah fillah.. saya follow anda juga

Kakzakie berkata...

Kakak suka pulut kuning Zee:)
Kalau tradisi bangsa kakak kalau ada meraikan sesuatu atau hajat mesti nak ada pulut kuning atau bubur pulut merah/putih.

pinky berkata...

ohhhh sedapnya pulut pagi tu... suka sgt kat sini tak jumpa... pulut mcm tu sll jumpa kat kelate jer...hehehe...

Nafira usof berkata...

Zura memang hantu gak ngan pulut.
kalo nampak pulut depan mata memang x hengat ape dah.
terliur habes tgk gambar2 pulut tuh..
:P

Riedaffya ibrahim berkata...

pulut ikan kering sedap tu kak mkn time hujan2..

hainom OKje berkata...

Okje kurang suka pulut tapi makanlah....lagi lagi kalau dah terhidang depan mata Zee...tak suka pun jadi suka hehe...Yang hitam tu Okje panggil Wajik!

Umi Qi berkata...

Ya Allah Zee....ruper yer zee nih sekepala ngan mertua Umi QI tau...memula dia buat pulut kuning gan telur dadar yang berkaler2 cm gambar zee kt ats tuh tau....umi Qi tercengang lah sbb umi Qi org kl...x tahu....mertua org terengganu...hebatlah pandai mendecorasi pulut

aTieYusof Family berkata...

dalam tak sihat tu sempat lagi fikir pelbgai menu nak masak utk anak2 kan zee..rajin nya...respek tau!
sy makan juga pulut, tapi tak berapa sebab pandai dtg semput klu byk sgt makan...
sesekali makan dgn ikan masin mmg mableess....:):)

Puan Kutu berkata...

ohh tak pernah tgok org makan pulut dengan telur dadar warna warni..selalunya dengan telur rebus..serius pastime tgok..sy suka pulut kuning cicah kari..pulut inti kelapa suka juga..paling suka pulut panggang..setiap minggu beli utk bfast pulut panggang..sedapnya!

Myra Jay berkata...

MJ dah lama tak layan pulut ;)