Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Selasa, 19 November 2013

Salam Pagi Selasa Nan Ceria | Bekpes Mamak

As-Salam (^-^)

Burpppp alhamdulillah... hehehheee kenyang... pagi ni pekena tosai kat mamak... lama dah tak pi mamak... tetiba pagi ni bangun perot  sengkak masuk angin... arghhh memang tak selesa... nak kata semalam tak makan dah makan... sapu minyak angin kasi kentut skit baru okey... kalo tak memang mood jadik sendu..

 

Hero2 ni semalam tak gi umah mak pengasuh... arini pon sama gak taknak gi mentang2 ler ayah cuti kan... kalo boleh tetiap hari pon nak duk umah jerk dorang tu... asal aku kemas beg pakaian jer mesti cakap tak nak gi... ye la anak2... kalo boleh ibu pon taknak antar korang pi tapi apakan daya... nak kena keje... tu pon banyak tak antar dah dari antar... bayaran tetap maintain sama... takpe la janji dorang hepi..

 Duduk jer terus mintak roti telur..

 
Pak ngah ni minggu lepas dah demam, minggu ni lagi sekali demam... dah 4 ari pon still lagi tak kebah... dah macam ni lagi la buat hati tak tenang nak antar gi umah mak pengasuh... risau gak kot2 makin teruk... pas makan ubat okey la kejap pastu panas balik... ni pon dok cakap nak gi sekolah... uitttttt sekolah dah cuti la ngah... mesti dier pikir nak nyanyi ni, nak buat persembahan... adehhhh camner nak cakap ni... dah sah2 kalo bagitau sentap budak ni..


 
Nengok penggemar kunci ni... ni kes terikut-ikut ngan habit si abang la... ape-apepon kunci diutamakan..

 
Along share ngan ibu tosai... tu pon tak kehabisan jugak... dier request nak telur separuh masak..

 
Nahhhh makan roti ni, dok gigit kunci tu bukannya bleh kenyang pon..


 
Dorang ni semuanya hantu telur... dapat telur terus tolak jer roti ke tepi..


 
Anak tiga... yang ayahnya pulak pi order 2 bijik... ehhh caner tu??? cer nengok muka dik niq yang tak puas hati tu... ehhhh mana boleh jadi ni... dah sah lagi bersijil budak ni hantu telur yang tegar..

 
Jawabnya kena la tambah order lagi sebijik... tu pon muka cam tak puas jer..

Ahahahaaa... dari tadi aku dok taip kol 10 baru dapat publish... banyak benar iklan pepagi ni kat ofis..

Tatta titti tuttu... nak sambung keja dah ;p


Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

19 ulasan:

lia berkata...

wahhhh hirup telur separuh masak tu... mcm sedap jer... mcm best jer...

- AZIE - berkata...

toseikan pic atas tue ...sedap!!
pandai pulak diorg mkn telur tue..

Nafira usof berkata...

terliur pulak tengok roti canai tu.
sedapnyeeee.
anak2 zura pon suka makan telur. hehehe

ummuaidan berkata...

sedapnyoh tosai tuh zee lamo tok make...
si'e ko dikniq tok genak napo..hatu telor ghuponyoh..hehehe

Lieya Von Jay berkata...

angah dah cuti pon nak g sekolah yer. lucu la. hehe... saya tak suka sangat tosai tu sebab dia masam2 sikit kan. kalo capati mmg laju

Masya berkata...

tosei kegemaranku.. sampai bile².. walaupun rasanya masam² sikitkan.. terbaiklah.. esok ada jamuan depavali kat opis.. tp mcm x blh dtg jer.. x sihat lagi kan..

Kakzakie berkata...

Yelah Zee... kalau dah tiga anak kena order 3 bagi puas hati tak habis umi/ayah tolong habiskan:)

syawalsimpsons berkata...

bestnya makan kat mamak ni..sue kalo G mamak mesti minta maggi sup

Farah Waheda Wahid berkata...

baru aunty nak cakap, adik makan kunci tak kenyang dik tak boleh telan...he he he.... ooo..suka telur ek diaorang...senangnya bela...

Myra Jay berkata...

Bila tengok anak2 akak makan telur camtu, terus teringin nak makan jugak camtu :D

aTieYusof Family berkata...

Sedap plak tgk roti Nan tu...haha..sama rupanya dgn anak bujang sy tu..suka sangat makan telur....

mama aryan berkata...

sedapnya tosei..lama akak tak makan..tetiba nak makan tosei rasanya..hehehe

lieyalatif berkata...

aduh zee telan ailiyo lieya tgk tosey tu...lieya ni peminat tosey tau....lieya kalo order wajib 'tosey cheese kasi garing2' hahaahahaha...bile sampai tu dah mcm makan keropok hah....kene kuah dal ke kari die lembut jek ....hoiii seddap hoiiii hahahaahahah.....

budak2 mmg hantu telur la zee..nasi lauk telur mate ngan kicap pun boleh bertambah2 mkn kan....tapi jenuh la plak kalo ari2 nak bagi lauk telor jekkkk...

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam k.zee..

hihi..meriah mkn kat kedai mamak... baca caption akak tu lg buat cma senyum2..
tosei wonney! :p

Nory Zoulkefle berkata...

syiokknyer sesekali bekpes makan tosai kat mamak...
tapi nory suka roti canai banjir ngan milo tabur...hehehe

aTieYusof Family berkata...

Salam Jumaat Zee...sihat ker?? :)

Zee Suhaini berkata...

demam la atie :(

nik ros berkata...

best nyer.
senang jugak anak2 suka makan telur jea.mmg besr telur + kicap ni.nik pun suka

hainom OKje berkata...

Telur separuh masak ni bagus .... eloklah kalau diaorang suka...
Lama Okje tak makan tosei!