Isnin, 21 Januari 2013

Sunway Lagoon Wildlife Park best jugak

Sambungan sementara masih fresh kat otak aku ni..tak habis lagi cerita santai aku di Sunway Lagoon semalam..bukan nak menunjuk-nunjuk ye just nak catat memori aku ngan my luvly family..esok lusa aku akan lupa semua ni kalau tak dicatat..ye la kan umur makin tua bukan makin muda...hihi

Lagipun amik peluang sementara takde kerja nak buat..kang busy tak sempat plak nak update blog cabuk aku ni..kalo busy pun sibuk nak update blog cari nahas jawapnya..

Ingat nak ronda habis Sunway Lagoon ni..kalau nak datang balik tak tau la bila..ni pun sebab terjebak ngan promosi tiket RM20 tu tapi rezeki kitaorang hanya tiket RM50..Pas mandi-manda tu jenjalan dulu kat Zulu Walk..kalau nak dapatkan cenderamata leh la cari kat sini..nak makan pun boleh sebab sini Marrybrown and cafe..gerak depan sikit ada Wildlife Park...ala-ala zoo mini ler..

 
Malu pulak 'makwe' sekor kat tu kena intai ngan bebudak ni...
Si adik nak cium anak dara sapa la plak tu..

 
Geli nengok tikus takde bulu..yang berbulu pun aku dah geli..
yang lain tu landak..guinea pig and ????lupa lak nama binatang tu

Besar giler ular sawa ni tapi yang ni yang telah diawet..kalau hidup mau melompat aku..

 
Harimau boleh tengok dari dekat..zoo negara pun tak leh sedekat ini..

Hajat nak naik Wagon Wheel tak kesampaian sebab aku tak jumpa cari..kaki pun dah lenguh nak jalan plus perut ngan main lagu keroncong..kalau takat perut aku takpe ni ngan my hero-hero sekali..angah pun dah 'memberontak'..dia je yang selalu wat hal..ishhhh terlebih manja...terpaksa aku blah dari situ and terjadi lagi insiden tersesat..masuk kot lain keluar kot lain..pusing belakang mall tu dalam 10min jugak la dok tawaf and last jumpa basement parking..nasib baik ade amik gambar nombor tiang masa parking tadi kalau tak memang tak jumpa la cari kereta..

Lunch ngan KFC je..tengah boikot ni tapi terpaksa akur kali ni sebab ni je yang terdekat dan 'ternampak' depan mata masa on the way balik umah...my hero dah bercucuran air mata dah sebab lapar..huhu..tu la sapa suh berendam lama sangat..

 
Dah 2 batang makan aiskrim pun masih nak aiskrim jugak..mau pokai aku kalau lama kat Sunway Lagoon tadi..

 
Along steady je..asal dapat main makan memang diketepikan

 
Angah yang kelaparan..asal taknak masuk sebab nak makan Mc'D katanya.wahh dah pandai request ni..

 
Percik Combo..

 
Menikmati Golden Wrap

 
Notty boy..ngan dia aku memang kena banyak sabar..banyak sangat pe'el nya..arghhhh 

Selesai la citer aku..korang kalau nak grab tiket murah tu boleh la tunggu 20hb next month..promosi sah sehingga bulan March so masih sempat lagi..

Wassalam..peace no war..haha 

7 ulasan:

MizzTina berkata...

terkejut tgk gmbr ular tu.. kusss semangat

zmarl a.k.a ibu berkata...

yang hidup pun ade tapi kecik sikit dari yang ni..

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

ular tu walau tlh diawet ttp geli hehe

zmarl a.k.a ibu berkata...

yup...memula tu mmg taknak dekat pun..

Unknown berkata...

salam..seronoknya dpt g sunway lagoon,akak ni dah lama tak kesana, ala..takpe citer je,akak pun suka citer aktiviti mcm ni,utk kenangan masa akan datang kan

QA's ~ mamapapa berkata...

huwaaa!!!!sy ni sangat takutkan binatang:( msa pegi sunway lagoon that day..sy jeling2 je wild parj tu,ahahah!!

zmarl a.k.a ibu berkata...

ular tu mmg geli..

Cuti-cuti Terengganu | Pantai Sura, Dungun

#MashAllahTabarakAllah entry throwback.. 27.07.2024, gerak ke terengganu seawal pagi.. alasan utama nak berlibur dan jjcm dulu sebelum dafta...