Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Khamis, 27 Mac 2014

Monsters Dinosaurs @ Marina Putrajaya

As-Salam (^-^)

Memang pening skit nak bawak bebudak ni jenjalan... sekolah cuti tapi aku plak tak amik cuti tu yang susah... konon simpan tuk raya nanti la... lama sikit dapat dok kampung, hehehhee... aku pikir nak meround lembah klang sudah... tup tup gi terjah putrajaya lagi... kebetulan nampak ada pameran dinosour kat Marina Putrajaya jadi marilah kita pegi... at least hero2 ni takde rasa kebosanan... terisi gak waktu cuti dorang... lagi dekat lagi senang keje aku..

    
 dengar nak berjalan jer dari demam terus sihat walafiat... kena jjcm dulu sebab ibunya dah kebuluran... pegi kat taman pertanian warisan tu tutup takde air... pikir2 terus lencong ke food court presint 8... nak masuk alamanda tak kuasa tau..

      
belom masuk memasing memang eksited... haa tunggu la jap lagi..

      
bayaran masuk RM10 dewasa dan RM6 tuk kanak2... below 5 years free..

 
masuk2 jer terus menjerit nampak menatang ni... adoiii bergerak kot sambut orang datang... sib baek takde lemah jantung aku haa... heheheheee... menatang tiruan jerk pon... kalo yang idup maunya aku cabut lari terus... hero2 sumer dok tolak2 takmo masuk..

 
wat lek wat peace yoo... jangan nak takut sangat cuma seram skit sebab dalam tu gelap... tambah plak bunyi ngeri dinosour... hehhehee... ingatkan pamerannya besar tapi takde la besar mana pon..

 
menatang ni aku panggil 'kabong'... nama saintifik tak tau plak... selalu dok jumpa dalam batang sagu ni..

 
muka cuak dik niq ajak aku keluar... ala dik, dinosour tiruan la ni... bebudak ni takot sebab menatang tu dok bergerak-gerak... hahahaha..

 

 
tengok ayahnya tu dok paksa anak kemain lagi... nasib tak terkencing budak tu takot..


 
akhirnya mengalah pergi jugak la dekat nak amik gambar... hehehehe... kata anak jantan, nak takut buat ape??

 
intai gigi dinasour dah ilang dua batang... rakus weyh menatang nih..

 
yang ni spesis cam ular..

 
spider pon ada..

 
along dok tanya mentadak mentadu ni camaner dier tido... kalo yang idup boleh la tanya long, ni yang buatan tak yah nak kepoh sangat la ye... selama-lamanya takde jawapan... harap badan jer besar..

 
kasut saper ntah melekat kat sini... tak pepasal jadik bahan pameran..

 
semut kat belakang tu dok bergaduh... sekor dah tinggal kepala jer... badan tenggelam masuk dalam..


 
kalo ada kala jengking besar ni aku rasa sekali ssengat jer dah tamat riwayat... si angah takut mengalahkan adik..

 
dapat yang kecik ni baru berani nak sentuh... aptb

 
spesis yang ni paling geli... muka penuh jerawat batu ke ape tu..

 
nak snap gambar ni kemain payah sebab ada sekor lagi menatang kat depan tu dok bergerak..

 
tengok tu, leher dah la panjang... sekali dier sondol terpelanting aku ke belakang... bebudak ni lagi la dok menjerit..

Overall just okey la kalo nak bawak bebudak jenjalan sini... sikit sebanyak dorang hepi... lagipon hero2 aku tu kan suka tengok ultraman... datang nengok ni terus dorang ingat raksasa... heheheheee... ibu plak dok psiko soh jangan takot... nanti ultraman datang selamatkan... tapi jangan korang expect lelebih sangat... kang datang tak sama ngan ape yang di'imagine'kan jadik menyesal plak... harga masok tak murah sangat pon..

Settle sini terus bawak dorang pi main air lagi sekali... dah berjanji nak gi kolam yang kat belakang pullman tu... aritu datang isnin dorang tutup..
 

Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

14 ulasan:

hainom OKje berkata...

Oklah tu.... anak anak Zee kecik kecik mmg sukalah depa tengok raksaksa ni ...
Kalau anak anak OKje rasanya mereka mau ke? haha.... Tapikan Zee OKje tak pernah makan dekat Taman Warisan tu...sebok duk dengar depa cerita....tp tak pernah sampai

Lieya Von Jay berkata...

nampak macam best ja... cuak habes muka budak2 tu hehehehe :)

Kakzakie berkata...

Walaupun exited tapi seram jugalah Zee sebab binatang tu macam betul dan bergerak-gerak.
Boleh tahan jugalah hero-hero Zee dlm kata takut masih boleh posing lagi:)

Nafira usof berkata...

semua dinasour tuh bergerak2 eh Zee?
nampak cam menarik jugak.
boleh jugak penuhi masa cuti anak2 kan~

(Lizz) http://haslizalizz.com/ berkata...

anak2 kalo dapat kesini memang tak mo balik tambah kalo abang uwais memang serokla dia

kemain ceria memasing

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam k.zee..
uuu..denasor.. kalo bwk faiz dlm ni maunye terjerit2 cam tarzan..
hehe..denasor mengerutu tu soram lak den nengoknye..

dalila berkata...

oo..camni rupenye kt dlm..tak pegi lg..lgpun nk bwk danish mcm xsesuai plak..xpaham lg ape itu dinasour..bg dh bsr sket nnt..nasib baik dia extend lg..

Puan Kutu berkata...

terisi juga nmasa cuti sekolah bebudak ni..oklah dpt tgok raksasa..setakat bawak budak2 tgok raksasa bergerak depa mesti suka..dalam takut pun byk juga gambar dpt snap dengan dinosaurs

aTieYusof Family berkata...

Yang penting dpt bawa anak2 jenjalan kan Zee... dorang pun seronok... ini klu Pa'e tgk dinasour ni mau jgk dia...hehehe

Nurul berkata...

Manfaatkan cuti sekolah kan... anak2 rasanya kalau bawak kesini, semua excited kot, cuma anak yang no 2 mungkin takut... kucing yang comey2 pun dia boleh takut... huhu

Fiza Rahman berkata...

Macam best jer. Pernah gi yg kat pusat sains dulu.

MAZLIZA ABD RAZAK berkata...

Bestnya...kumbang & labah2 tu nmpk mcm btul

Ibu Lala berkata...

Menarik. Tapi jauh sgt la nun kat putrajaya. X de orang nak bawak. Isnin ni sekolah dah buka. Jalan pun mulai sesak. Kena la keluar rumah seawal mungkin. Nak hntr anak ke sklh lg. Adoi. Penat la kalau hari sklh ni. Nak jd surirumah tarak income pulak. Nasib la.

~MommyAqilMedina~ berkata...

Macam menarik jugak Pameran ni,tadi aida pegi Giant ada pameran Dinosour kecik, tapi tu pun Aqil dah takut, camana nak pergi yang besar cam ni..huhuhu..overall nampak menarik n boleh pergi nanti kot..hehee