Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Selasa, 6 Mei 2014

Misi Mencari Periuk Kera

As-Salam (^-^)

Takde la misi sangat pon... aritu ternampak ada yang ngidam nak makan pulut periuk kera ni... tringat plak aku pernah nampak kat taman tasik cyber... takde susah mana pon la sebab2,3 minggu sekali mesti nak bawak bebudak ni main kat situ... dah alang2 boleh la petik sekali..

Ahad lepas takde agenda apelagi terus bawak bebudak main basikal... lama dah dorang dok request... sian plak nengok basikal tersadai lelama... aritu cuaca pon boleh tahan panas... kol 10.30pagi dah terasa bahang..

      
cer teka bunga ape yang kuar melalui bijik nih... cantik... banyak gak pokok teratai yang cantik kat situ... memacam kaler ada, purple, pink, putih... aishh geram tengok tapi kena sedar diri... takde dapatnya aku nak bertaman bunga kat umah..

 
tak gemok sangat la pulak... belasah ajer janji lepas kempunan orang ngidam... hahaha (kan kaksu?)

 
ni la rupanya dari dekat... hero2 kat umah dok sibuk tanya malam tu bila ibu nak masak... biler cakap ibu tak tau masak jer memasing cebik... hampa la tu... sori la nak, memang ibu mu ni tak reti..

 
dik niq tukang pungut masok dalam plastik..

 
angah ni bawak beskal sambil menangis... kwang kwang kwang... sumer benda dier nak bawak... ibu ni tengok cam berat jer takde la nak kasi... tu yang berdrama airmata... nasib tak banjir jer..

      
tak yah hiraukan dier dik... jom kita lumba lari... sape sampai taman dulu dier menang... hahahaha

Skang kalo balik keje mesti budak ni nak pelok2 kaki... berebut ngan si angah sape yang dapat dulu... dah pandai rindu2 dah seminggu dua ni... kang nanti dier datang dekat cakap ' bu, dik niq rindu arrr kat ibu' sambil cium2 ketiak masyam ibu pastu buat muka cam rindu bebenor la kononnya... hahahaha... aptb... ada la hint2 skit soh dier belajar tidor sendiri... asyik nak berkepit bawak ketiak jer... semalam kemain kaki atas muka ibu dikkkk... elok sangat dah tido sendiri tapi memang takkkkk maunya dier... baru cakap dah buat muka... tang abang2 dulu, masok umur 2 taon jer dah tido asing... ini budak sudah 3 taon lebih pon belom mau lagi... ape macam??



Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

17 ulasan:

UmmuAidan-Arissa berkata...

tok penah make zee knor pulut puyuk kero nie..sedap ko? abes tuh sapo hok keno masok tuh..ibu tok tahu..heheh..
angah tuh biasalah anak tengoh sensitif..perlukan lebih perhatian...sian dikniq nok keno tidur sendiri...kaloknor tok sapa ati lg nok sughruh aidan tido sedighri...hehe

Nastyna berkata...

apa macam? dapat adik baru dia nak tidur sendiri kot. hehee eh periuk kera tu, u ker yang pulutkannya? ker tolong kutipkan ajer? hehehe

Nafira usof berkata...

eh.. macam dlm citer upin ipin tu.
kak ros buat lemang periuk kera.
maknanye memang ade lah lemang periuk kera tuh yer.
teringin plak nak cuba makan. hehehe

Zee Suhaini berkata...

bagi orang la kak nor..sendiri tak pandai makan..

Zee Suhaini berkata...

tolong kutipkan ajer..hahaha..
agaknya kena bagi adik kot...tettttt ntah bila..

Zee Suhaini berkata...

pengaruh upin ipin la ni zura..zee tolong kutip jer..

Fiza Rahman berkata...

Nak buat apa dgn periuk kera tu ☺

Chot berkata...

ade eh kat tasik situ? omaiii..kemain hutan lg cyber ni kan..haha..beberapa hari lepas sy hmpir nak langgar Bab1 melintas jln masa otw pergi kerja@cyber,..nyaris

Petak Bunga berkata...

tahu pasal pulut periuk kera ni..tp pokok ni pn x pernah tgok real..

dalila berkata...

heee..xtau pulak periuk kera ni bole mkn..cantik jgk taman tasik cyber ni..xpenah pegi pun..hihi..comei bag dik niq

lieyalatif berkata...

org kate payah dah nak jumpe periuk kera ni tapi senang plak zee kutip hah heheheeh

ade org buat lemang periuk kera kan zee...masak pulut dlm tu kukus...sedap dieorg kate....lieya mmg tak penah try makan pun.... makanan unik tu....

ermm same laa mcm kes lieya nie...masing2 berebut nak bawak, pastu nangis bile tak dpt....buntu pale otak nak pujuk n nak bagi can kat sape yg bawak sebenarnye...kene bahagi due gamaknye hehehehehe...mcm dayyan rileks jek sbb kakak2 ade jadi dayang die kahkahkah....

cantik la view kat situ zee..syok beriadah kat situ....

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam k.zee..
cma tak pernah mkn piyuk kera..yg masak guna dia pun tak pernah.. ehehe..

nurbijen berkata...

Periuk kera pun boleh isi pulut? Ilmu baru ni...
Selagi xde adik, selagi tu la duk celah ketiak ibu, kan adik?

hainom OKje berkata...

yelah sebb dik niq kan bongsu buat masa ni tu yg ngengada terlebih hehe...Mak dia pun manja manjakan dia lebihkan hehe...Cepat jugak 2 tahun dah pisah tempat tidur yek Zee

AnneRaini berkata...

sy panggil lemang periuk kera. jiran sy kat kg setiap thn buat. Dptler makan.

nik ros berkata...

first time dengar sal pulut periuk kera .
biasa bongsu mcm gitu la kan.susah nak tido sendiri. rasa dia palling kecik kot.so blh la tido ngan ibu lagi..hihi

Masya berkata...

tahu x sebab amir tgk lemang periuk kera ni kat upin ipin asyik lah dok menuntut supaya saya buat jugak.. masalahnya periuk kera pun susah nak jumpa huhuhuhu