Rabu, 20 Februari 2013

Tak habis lagi cerita CH

Salam..

Keboringan mula melanda..takde kerja nak buat ni,dari tadi aku asyik blogwalking je sampai nak naik fenin dah kepala ni..tido kang nampak sangat ke'free'an aku..dok klik klik mouse ni nampak la cam busy tapi hakikat sebenar hanya aku ngan yang sewaktu dengannya je yang tahu..kekeke

Masa gi CH last week,aku ada jumpa sejenis buah ni..first time tengok and beli la sebab nak merasa..memula tu takot jugak..mana tau kang tak pasal-pasal mabuk pulak..nama buah ni aku dah lupa tapi mr.hubby panggil buah orang asli..hehe..sebabnya orang asli yang jual di sepanjang jalan ke CH tu..aku rasa seketul je..tak tahu nak gambarkan camane sebab dah lupa rasanya..hehe..dah try recall balik tapi still tak ingat (maybe makan semut banyak kot)

 
luaran nampak macam sentul

 
dalaman plak macam buah rambai..si hero ni je yang makan..sedap katanya 

Pastu kat pasar malam brinchang aku terliur plak ngan buah jambu yang colourful ni..penjual tu cakap jambu apple tapi ghupenyer jambu batu biasa jerk yang dah dijeruk ngan pewarna..huhu..tipah tertipu tertipu tertipu..udahnya sampai ke hari ni dok dalam peti ais tu..rasa pun dah lain..cam busuk je..

 
nampak je cantik..2 biji 10hengget lak tu..

Alang dah datang CH ni tak lengkap la kalau tak beli strawberi ngan teh kan..strawberi ni aku beli masa on the way nak balik..beli awal-awal kot lembik plak..

 
strawberi yang kering lagi mahal dari yang fresh..

And the last one yang ramai orang suka makan tapi aku tak pandai nak makan..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
tadaaa

 
petai...petai..

Gambor ni aku snap masa naik CH..banyak giler orang asli tu bawak ngan motor...ingatkan murah la,so masa on the way balik tu aku singgah salah satu bangsal orang asli kat tepi jalan sebab nak beli untuk mr.hubby tapi tanya harga je aku trus kensel...RM 10 hengget untuk 12 papan...mak aiii...mahalnyer..orang asli pun dah pandai menjual sekarang..

Yang aku perasan kat pasar malam CH ni selain strawberi punya produk,dorang banyak jual goreng celup tepung..cam sayur brokoli,cendawan dan bayam then yang lainnya ada seafood..untuk sayur RM5 sebekas dan seafood RM10..mahal ke murah erkk?? pada aku ok la tu..nak murah wat sendiri..hihi

 
nampak sama je..udang ngan cendawan..makan sampai tak habis sebab banyak

4 ulasan:

Unknown berkata...

G CH ker..mmg banyak yg menarik di sana... semua buat saya tertarik sbb xpernah g sana pun..huhu

mummyrinazone beauty berkata...

Bulan 4ni insyaallah smpilh kt ch.hehe..sib da tgk jambu2.bla jupe xmo beli.haha

Razil Tahir berkata...

heeee.. sedapnya~

kak, pasal tag tue kan,
tag tue cuma just decide nak tag siapa, then beritahu orang tue dekat ruangan komen blog dia atau chatbox. :)

Ibu Muda 30series berkata...

CH... slalu turun naik sana. ntah la cr apa. tp suka sbb tenang je (pegi time tak peak). tp last pegi (last month) - cipta rekod tak mkn pon stoberi...hihih...

Cuti-cuti Terengganu | Pantai Sura, Dungun

#MashAllahTabarakAllah entry throwback.. 27.07.2024, gerak ke terengganu seawal pagi.. alasan utama nak berlibur dan jjcm dulu sebelum dafta...