Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Khamis, 20 Februari 2014

Entri masak-masak datang lagi

As-Salam (^-^)

Rasanya macam lama tak share menu masak2 aku... sebabkan dah takde idea nak bercerita, aku tunjuk gak la gambar makanan yang aku masak... menu pon lebih kurang jer tetiap kali masak... kena akui sebabnya aku ni tak berapa teror... aura malas pon menebal tu yang kejap masak kejap tidak... nak cuba2 resepi baru kena tunggu mood rajin betul2 ON... hehheehee (jangan gelak sangat)

Kalo dizaman dulu kala, rasanya ramai mak2 pangkah aku tuk jadi calon menantu... wakakakkaa... dah tu kalo malas jer memanjang kan... sib baik la dok sendiri... kalo ngan mentua masak aku... ni asal malas tapau kat luar... kedai makan bersimpang siur takyah nak risau kelaparan..

 
jarang2 masak ikan bebudak ni suka la makan... siap meratah lagi... risau kot tercekik tulang jerk sebenarnya... bab ikan memang peberet aku ikan kerisi..

 
wat sambal sotong pastu pecahkan telur sebijik... ehhh sedap gak..

 
sambal bilis senang jer pon nak buat tapi aku masak memang tak kosisten langsung... kadang sedap tak hengat tapi kadang tu tak sedap sampai anak pon takmo makan... hahahahaaa nak kena menuntut gak ni..

 
udang celop tepung yang mana aku ngan laki jer makan... bebudak tak bape nak suka sangat... ehhh korang ni, benda sedap takmo makan rugi arrr..

 
sup sayur... kat umah memang kena stanby bunga kobis sebab tu peberat angah ngan dik niq... kalo dapat ni memang nasik jatuh nombor dua... angah kalo dah cebok masuk pinggan memang sebanyak yang boleh dikautnya... tamak betol... kejap jerk aku tengok dah licin mangkuk... menengok dier makan cam makan jajan tapi jangan bagi along... masok sayur skit dalam mulut terus muntah... alergik betol ngan sayur..

 
sesekali masak kuey teow goreng... takleh selalu sebab dorang tak berapa suka nak makan tapi kalo mee hari2 pon mau.. ppffftttttttt

 
aritu gi pasar borong, masuk jap dalam sri tenak tu nampak sotong ring ni... memang dah siap potong bulat2... sepeket dalam sekilo plus gitu terus grab satu ingat nak wat celop tepung... alhamdulillah menjadi jugak... sotong pon okey tak liat... siyes sedap..

 
ayam sambal... ermmm sedap ni ngap ngan nasik panas..

 
jarang sangat aku ni masak kari... alih2 aku wat sup... takpon tomyam sampai jemu tekak nak menelan... konon nak elak makan berlemak-lemak sangat la walhal minyak banyak tu menggoreng takde plak nak kisah... ekekeke, biler mood datang jadik la jugak kari... ntah ikan tenggiri ke parang ni... beli sekor sebab geram... masak kari mesti nak buh bendi banyak2 baru sedap..
 

Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

17 ulasan:

lia berkata...

sambal sotong & sotong goreng tepung ni... huwaaaaaaa.... menjejes air liur ni...

Amanda Suria berkata...

mak oii...ni himpun seminggu nyer masakan ke ni....macam2 lauk ada ha...

Fiza Rahman berkata...

Kejamnya kamu. Lapar balik tau.

Kisah Si Dairy berkata...

banyaknya jenis lauk..wah..nie pun dah nampak menyelerakan zee..

Lieya Von Jay berkata...

amboi kak dalam kata tak pandai masak tu berjenis2 dia letak ek. kalao pandai macam mana la gamak nya ek. bila nak ajak saya mai makan nasik kat umah kikikiki... ^_^

lieyalatif berkata...

wow zee mcm2 ado hah...petang2 cuci mate tgk pic makanan...mmg telan airliur bergelen2 nie heheheeheh...cantik sotong celup tepung tu...lieya penah buat...ade mase jadi ade mase tepung takmo lekat ngan sotong...geram je dibuatnye...lgpun kalo goreng sotong agak scary skit sbb suke meletop2 hahhahaahah....

lieya plak kat umah peberet kari...tak kari ayam buat ikan....seminggu ade sekali buat kari.....sedap betul kari makan ngan ikan masin atau telur asin...punah diet bagai hahaahahah

syawalsimpsons berkata...

adoi sedpanya makanan2 ni...

Umi Nazrah berkata...

salam singgah. membuatkan perut ku berkeroncong di petang hari waktu hujan niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam k.zee..

hihi..kira berasap jgk ler dapo akak tu..
mcm2 juadah dimasak setiap ari..untung uols..
hihi..cma ni huk huk huk..kemain jarang..

tgk sotong tu cedapppnyeeee

aTieYusof Family berkata...

Salam Jumaat Zee..
aduhhh...sambal sotong tu menggoda betul... lapar tengok semua makanan zee masak ni...kira terer jugak masak tau....:)

Nafira usof berkata...

waahhh.. boleh tahan rajin jugak Zee masak yer.
sedap2 plak tuh..
Zee, share lah resipi sup sayur tuh.. nampak ade sotong skali tuh.
boleh zura cuba jugak..hehehe

Kakzakie berkata...

Kakak pun suka ikan kerisi. Kira tak banyak tulang.
Kira rajinlah ni Zee macam-macam idea nak masak. Sup sayur rumah kakak pun selalu juga buat Zee sebab abang jenis makan mesti nak berkuah..

Petak Bunga berkata...

batuk.
sup ayur je lah terliur

mama aryan berkata...

telan ailio akak menengok makanan2 nih..sotong goreng tepung dah lama tak buat,sedapnyaa

Liza Razak berkata...

tengok sambal sotong tu terus rasa terliur :)

Cho Zila berkata...

amboi berderet masakan dia.. buat rajin tu memangler memasakkan..kalau dah tak larat memang takler...

QasehnyaRania berkata...

semuanya membuka selera. gulai atau kari mmg letak bendi sedap kan.