Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Rabu, 28 Ogos 2013

WW # Baru nak zooommm citer malam raya

As Salam (^-^)

Alohhh baru teringat nak update citer malam raya... dah abis pulun citer raya, tetiba nak 'reverse' balik... hehehe... faktor usia gamaknya kan, sumer jadi tunggang terbalik... sebab arini rabu, so wordless jer la... janji ado uppp..

Malam raya memang la meriah kat kampung... zaman dulu lagi meriah pada aku... siap pacak pelita buluh, pastu pasang lampu kelip2... dinding umah tampal kad raya... takpon gantung angpow banyak2... skang yilekkk... sekeping kad raya pon takde :(.. pelita pon kalo ada yang plastik jer... takde nak kuar masuk utan carik buluh dah..








 

Kalo raya, tak sah kalo tak main bunga api kann??? haa ni baru bunga api... memang main bunga api jer... takde dentam dentum mercun pon... tapiii dengar gak la jiran sebelah dok main mercun... boooommm boommm boommmm cam nak pecah gegendang telinga... hangin jer badan, rasa cam nak lempang pon ada jugak... aku rasa, paling stress geng pakcik makcik yang kat surau/masjid kot... dok tengah solat tetiba jer bommmmm... kalo jenis yang melatah tu mau gak hempuk owang sebelah rasanya... kahkahkah... boleh bayangkan ke tidok?? 

Dah abis bunga api, sambung main dalam umah pulak... dik niq memang kamcing giler ngan almira malam tu... main berdua jer... nak masuk geng abang2 tak boleh... umah kayu kan ada tiang seri kat tengah umah kan... dorang dok pusing tu bape kali ntah... aku risau kot tersondol jer, sib baik tak terhantuk... kalo tak beraya ngan dahi benjol la jawabnya..


 

Entah kol berapa bebudak ni tido malam raya tu... aku biasa la, takde nak tunggu derrr... ngantuk terus masuk tido... heaven dok kampung ni sebab tukang ngasuh ramai... hahaha 

Blom lagi citer dorang di siang hari... tak larat aku nak mengaumm dah... memang takde hero2 aku ni nak dengar... si angah tu, hishhh dihempuknya anak ayam jiran sebelah yang baru menetas ngan tempurung kelapa... mau tak kiokk menatang tu... berdarah-darah wei... sib baik tuan ayam tak nampak... pepagi raya, suh dia mintak ampun ngan tuan ayam sebab dah mamposskan anak ayam... hahaha... buka sekor tau, tiga ekor kalo tak salah aku... dah la jiran tu jenis kedekut yang amattttt sangatttt sangatttt... ada luck jugak la angah... tak kena marah tapi dapat angpow pagi tu... pastu tengahari dorang gi serbu lagi ramai2... dapat lagi sekali angpow... balik terus report kat aku,

'Pok nik kasi duit laya lagi la ibu... nanti esok nak gi laya lagi la... mesti dapat lagi... nak kutip manyak2'.. hahaha, konfiden jer nak duit erkk...


Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

14 ulasan:

Kisah Si Dairy berkata...

seronoknya malam raya mcm nie kan..

Kakzakie berkata...

Dah yg dewasa pun melayan sama manalah bebudak tu nak tidur cepat Zee..
Seronok betul mereka dapat main luar rumah..

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

Salam K.Zee..

hihi..munge api & raya dah sinonim dgn anak2..tu dia..siap apak2 skali join. :)
aktif sungguh sampai anak ayam jiram pun di belasahnye.. hihi.. :)

Riedaffya ibrahim berkata...

seronok kan tgk derang main bunga api ramai2 camni...kat rumah sy sama meriah cam kak zee mlm tu..siap pasang bunga api yg beratus das tu tp lupe nak snap pic..

syawalsimpsons berkata...

amboi meriahnya main bunga api malam raya ni

wahida berkata...

malam raya mmg best...kalau boleh tak nak tidur...haha...

Fiza Rahman berkata...

Meriahnya malam raya. Seronok lah bebudak main bunga api.

ummuaidan berkata...

Bisanya kalu malam rayo budak2lah yg paling seronok..orng tua seronok melayan budak2 main mercun, bunga api..dulu2 kat umah mak ade gak psng pelita..skrang tak tahulah..hehe

hainom OKje berkata...

Mlm raya hari tu pun anak saudara dtg rumah mak okje main mercun... berdentum dentum terkejut kejut kitaorang hehe

Cho Zila berkata...

ha.. ha... nasib masih syawalkan..
memang malam raya kalau ramai2 memang bestler main bunga api..

Nafira usof berkata...

kat umah Ma zura yang main bunga api pelik2 adalah org dewasa.. kanak2 dan pompuan jelita tukang tengok jer.. pastu main bunga api yan belang2 merah sama mercun pop2 jer.. hahaha

lieyalatif berkata...

haaaa hempuk anak ayam? adoiiii seriau lieya zee oiii hahaahaha...seb baik die berani gak mintak maaf kan...tu bagus....

betul tu, mmg tak sah tak main bunga api....anak2 lieya setakat main bunga api biase jek ....perempuankan tak berani pun nak main mercun2 ni eheheeheheh...main bunga api pun takut2 tu hahaahahaha

zee, pakai name ape kat fb, lieya approve certain org jek.....so kalo add lieya pm sekali yeak...

Masya berkata...

samalah kat rumah merua meriah sikit sebab ramai org, kat rumah mak sy amir sorang jer...

nik ros berkata...

umah kat kg nik pun mcm tu. meriah.byk tol duit dorang beli mercun ni.hehe