Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Khamis, 10 Oktober 2013

Biler Malas Menyerang

As-Salam (^-^)

Bila malas menyerang memang takde nak jadi masterchef dah... senang citer tutup dapor pi kedai santap... terus santap kat situ gak yo... bungkus2 pon takmo sebab malas nak mengemas segala pinggan mangkuk... haaa nampak tak betapa hebat aura pemalas tu kalo dier datang ??


Senang citer, aku wat alasan tak larat... wat muka toya skit dah kata nak demam kan... ahahaaa... sib baik leh cover line skit... pas pick-up si along balik sekolah terus menonong ke kedai makan..

 
ni tak tau mana yang kecik mana yang besar... adik taknak dok dalam babychair... lagak cam owang besar... makan pon takmo bersuap... si angah yang melebih nak jadik baby... 

 
kalo makan kedai siam or kelate ni, memang ni je la lauk selalo makan... tak kailan ikan masin mesti kankung belacan... kadang tu mintak gak kankung ikan masin... pastu telur dadar wajib order... konon tuk bebudak tapi mak pak budak yang makan... ntah la, kalo makan telur dadar kat kedai rasa sedap... kat umah biasa jer... ke aku yang tak pandai masak?? ekekekeeee... hadoiiiii, pasni kena praktis masak telur dadar wei... sup tulang sini memang nyumssss sedap... daging masak merah tu so so ajer..

 
tengok aksi budak lagak besar ni... takmo kalah makan ngan sudu... soh pakai tangan tak nak... pastu mintak tulang seketoi... kalo bagi dier buat sendiri agak2 melayang tak tulang tu?? ohohooo takpe2, ayah tolong buatkan erkkk... ibu ni memang malas bab2 gini... kailan tu sedapppp... dier pakai sayur kailan yang kecik2 cam kobis tu... takde la rasa pahit..

 
si along ni nampak sangat lapar... biasa arr baru balik sekolah... klakar giler rambut si along nih... kesahnya aku la pi potong ari sabtu lepas... takde aku nak nengok india tu potong camaner... dah siap baru nampak... dah ape rupa pon tak tau... pendek sangat depan tu..

 
memula jer pakai sudu pastu terus jadi kekampungan... ahahahaaa pakai tangan gak sedap kan along?? ohh sambal belacan kat sini pon mabeles... suka si along ni makan... sampai licin ditonggengnya... kalo tak sedap jangan harap dier nak mamm... sambal kot..

 
budak ni cam biasa... nasik kosong ngan kuah sup pon jadi... kalo time berselera memang pulun sampai licin... untung ngan dier... tak yah pening nak masak lauk..

 
percayalah ni pinggan si angah... acaner??? bersih kan??? sebiji nasik pon dier tak tinggal... ibu plak yang teruja lebih tu yang lelaju snap... wahaahaaaa..

Dan selamat la aku malam tu... xyah nak pikir masak ape... balik umah settle mana yang wajib terus terbongkang mentido... waaa suke suke suke...

 
licin daaa... telur tu selamat dalam mulut dik niq..



Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

14 ulasan:

Nafira usof berkata...

tudiaaaa.. heaven kan kalo leh makan kat luar.
tenang jer rasa hati.. leh wat keje lain.. hehehe

iu-hazirah berkata...

jemput baca

http://www.iuzira.com/2013/10/intai-intai-entry-blog.html

lia berkata...

raizan eyh? lia suka daging masak black-paper c2.. nyummehhhh...

Lieya Von Jay berkata...

amboi sedap bukan main lagiii yer. tu budak2 pakai baju sekolah tu msti dah comot2 balik kena menyental la pulak hehehe

Sayangku Zie berkata...

Hehehe memang tiada ubat kalau ada penyakit m ni...

izan mama mia berkata...

hihihihi..mmg..kalau mood malas..kedai juga kita tuju...hihii

Deqla Manjew berkata...

tgk anak2 zee mkn.. terliur tau... alah.. mkn luar sekali sekala apa slhnya.. tp yg penting kebersihan kedai tu la..

aTieYusof Family berkata...

Kalau mood malas dtg mmg itu lah jawaban nya..sy pun sama..tunjuk je di kedai makan..hehe

Kakzakie berkata...

Betullah Zee... kalau makan telur dadar kat luar macam sedap aje... tapi bila di rumah macam lain pulak ye:)

Cho Zila berkata...

gituler kita sebagai manusia biasakan.. dapat lak ada yang nak emlayan..dapat suami yang nak gak kita masak memang tak dapekler ... yang penting makan kedai yang kita biasa makan.. kot idak konon nak merasa cam nyesaljer sebab tak sesedap manapun..

Riedaffya ibrahim berkata...

memang le kak...bile malas ni datang....rase kuar duit pon xpe..janji bole makan kat luar..

LYAfrina berkata...

sesekali open table ape salahnyer kan..

salam aidiladha..

Ibu Lala berkata...

Akk suka tapau mkn kt rumh

hainom OKje berkata...

Betul betul...kat kedai kalau makan telur dadar, mesti sedapkan....tapi kalu goreng sendiri tak le sama mcm kat kedai apa yg dia letak agaknya