Rabu, 2 Oktober 2013

Birthday | Dik Niq turns 3.. pekena steamboat

As-Salam (^-^)

Lepas jugak hajat semalam nak ber'steamboat' sempena besday dik niq... yehaaa arini genap dah umur hero bongsu tu 3 taon... celebrate ala kadar kat umah jer pon... memula ingat nak terjah steamboat kat luar tapi banyak faktor sangatttt yang men'block' aku punya pikiran... heheeee... kat umah pon jadi la..

 
anak ibu ayah Muhammd Aniq Mikail, semoga membesar dengan sihat... menjadi anak yang soleh dan taat pada suruhanNYA... ceria2 sokmo tau... jangan nak manja sangat... ibu,ayah, along ngan angah sayang dik niq banyak banyak banyakkkk ;p

 
baru nak tiup lilin, si along dah tiup dulu... apelagi, menangis la member... hahaha... berderai ayak mata... yang along ni pon satu hal jugak, suka bebenor menyakat..

permintaan dik niq nak kek kecik, memang cinonet jer la kek nya... sib baik ada... tu pon, aku beli gak la tiramisu ngan coklat moist yang slice... blom ape2, dah berebut sumer nak kartun atas kek tu haaa..

 besday boy..
 
bab steamboat ni pulak, kalo ikutkan memang best makan luar ler kan sebab ada ngan grill sekali tapikan aku tahu benar ngan hero2 aku ni haaa... 

first kalo dah kuar jalan malam, masuk kete dalam 10 minit mesti ada sorang yang berdengkur... dah tu camaner nak makan? kejut jer? kompem ada babak air mata punya... tensen tensen tensen... masa pi makan satay aritu gitu la...lagipon hari sekolah kan... balik lambat kang kesian plak dorang penat esoknya sebab tak cukop tido..

lagi kalo gi tempat open gitu... bebas lari sana sini... ade dorang kisah nak makan? huhhhh jangan harap... geram betoi aku kekadang tu... dah kalo bayar tapi taknak makan baik tak payah... sama gak kalo gi jemputan kenduri kendara... gitu la peel memasing... main tak ingat nak makan... pastu sampai umah, mulala mengadu lapar... dah satu kejer pulak aku nak kena masak... hohohohoooo dah la aku ni terlebih "rajin"..

lagi lagi lagi sebab aku sendiri arrr... rugi kalo makan tempat gitu... nama pon steamboat kennn... bayar kira per kepala... boleh makan sampai lebam... aku blom sempat lebam dah semput dulu... seround jer perut dah full... kehkehkeh... nak refill balik tu memang bercinta betoi... kang suami mula la jeling2 nengok bini dier... tak berbaloi kot... dah berlaku 2 pembazian kat sini, anak plus ibu :(

sebab nak bersteamboat juga, moh ler kita gotong royong kat umah... simple jer kennn... main campak2 jer dalam periuk pastu dah boleh ngap... sambil makan sambil tengok tv... perghhhh nyaman... tak payah la aku nak terpekik pekik larang bebudak ni berlari sana sini... takpon ke toilet... haaa bab ni pon satu hal, kalo gi makan luar... peberet dorang ni nak tinggal jejak kat toilet... ada jer yang nak terkucil..

 
bahan2 takde la banyak macam kat kedai... takat mana yang ado jer sudah ler... yang ni pon tak abis makan wei... hero2 aku dok ngadap mee saje... lauk pauk takde der nak pandang... gril2 takde arr... tak kuasa aku nak perap2 bahan pastu masuk oven plak lagi... kalo ari minggu lain citer..

 
periuk steamboat nan hado, multi cooker pon jadik ler... bertahun dah ada benda alah ni tapi seingat aku la kan, baru 5 ke 6 kali kot pakai... sampai karat2 dah skit... senang pakai ni... gi holiday pon pernah aku angkut... guna tuk masak... memang tip top... 

puding jelly tu, aku tengok kat blog kat Filla... dier kata sedap plus nak buat pon senang... laju jer aku ngikut... sedap gak arrrr... jelly memang licin kena balun ngan hero2 aku..-_________-

13 ulasan:

umiawadah berkata...

sebaya anak bongsu saya ni,masak dalam multicooker pun jadi ye...okay gak ni..bagi idea memasak kat saya ni...

Umm AA berkata...

hepi besday dikniq yer...moga jd anak yg soleh
pandainyer zee buat steambot tuh, takyah dah ssh g mkn kat luar, jimat n tak bazir kenn

Kakzakie Purvit berkata...

Wahhhh... akhirnya dapat juga kek ye Dik Niq:) abang-abang tumpang happy sekaki. Seronok Zee bila anak-anak gembira macam ini. Makan sama-sama, gembira sama-sama

Happy birthday Adik Niq...

Adriannasyaz berkata...

Slmt arijd dik niq..buat steamboat kt umh snng eh..jimat blnja dan leh mkn smbil bring2..hehe

Farah Waheda Wahid berkata...

bagus betul dia mintak kek yang cinonet...tak demand ni...he he he...

Unknown berkata...

sama ngan Anis.. kalo mintak kek mesti yang kecik2 tu.. pastu pilih kek ikut patung atas kek tuh..hehehehe.

pandai Zee masak stembot tuh.. terliur gak tengok bahan2 yang ade.. :)

wakgelas berkata...

wahh dh besar anak mak kanns.,ehHHEe

Unknown berkata...

sedapnyeee.... my feveret steamboat!

Unknown berkata...

wah dah besar la budak comel
sedapnye ade bersteamboat sekali

lynmunir berkata...

Selamat Hari Jadi dik Nik. Moga membesar menjadi anak yang solleh dan berbakti kepada ibu bapa, agama , bangsa dan negara. Lawanya kek dia. Dapat makan steam boat lagi...ermmm sedappppp.

Masya berkata...

mmg betul² kecik keknya yer... kat rumah lagi selesa.. apa salahnya kat rumah jer...

OKje berkata...

Hepy Bezday Dik Niq....
OKje teringin nak beli periuk steamboat Zee... lagi buat kan makan kalau buat sendiri ni!

Chot berkata...

macam menarik je idea steamboat dlm tu..boleh try ni..

Cuti-cuti Terengganu | Pantai Sura, Dungun

#MashAllahTabarakAllah entry throwback.. 27.07.2024, gerak ke terengganu seawal pagi.. alasan utama nak berlibur dan jjcm dulu sebelum dafta...