Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Jumaat, 18 April 2014

JJCM K.Selangor | ABC, Rojak Ayam, Cendol??

As-Salam (^-^)

Dok belek gambar baru perasaan ada lagi yang tak citer pasal jjcm k.selangor dua minggu lepas tu... kang ke dik niq dari awal dok request nak makan cendol... ibu ni tau janji jer bawaknya tidak... asyik dok isi selera tengkolok sendiri jer sampai abaikan selera tekak dik niq... kahkahkah.. daaaassat mung!

Turun dari tengok monyet kat bukit melawati tu singgah solat jap pastu baru gerak nak balik... sesambil tu kita tengok la mana ada gerai cendol tepi jalan kang boleh singgah... nak pekena cendol borhan memang tak dapek dah... dah melepasi sasaran sangat... jalan pon kemahin lagi jem... ramai yang nak balik ke ibukota aku agak... memang sepanjang jalan tu teruk giler jem... sempat tengok ada pompuan tu drive ngan anak kecik berdua jer... pastu dier drop tepi jalan sebab anak dah nangis... kesiannya..

Tapi kan time nak la tetiba cam tak nampak plak gerai cendol... rasanya tadi tengok cam banyak benar... sepanjang jalan ada jer... ni tetiba dah lesap... last2 dapat gak... yang eksited lebih tentu2 la dik niq... sekali tanya cendolnya dah abis... huwaaa terus moncong budak tu..

"takpe la dik, nanti kita beli kat tempat lain"... cehhh ayat nak memujuk tu... dier angguk kan aje..

meriah kan?? sebab abang2 plak bising haus, tak dapat cendol kita santap abc jerk la... itu jerk yang ada pon... gerai dah nak tutup... nasib baik la jugak ada cendol dalam abc tu tau... melepas kempunan budak sorang tu and akhirnya dah tak payah nak susah2 carik gerai cendol.... hihahaha... tapi kan dua ari lepas kejadian tu aku bungkus cendol bawak balik... kemahin dier suka sampai licin dikerjakan ngan angah... kalahkan ibu ngandung budak ni tau..

 
order jugak rojak ayam ni sepinggan... agak mahal jugak ni... portion kecik giler... cucur tu dorang taruk seketul jer pastu gi potong empat... ayam pon tang kepak kecik seketol, yang banyak tauge ngan timun..

 
nampak gerai buah dah terliur pulak nak beli buah... padahal kalo kat pasar malam tu takdenya aku nak membeli... buah kat sini pon agak mahal jugak... member2 aku pon kata gitu... tu jambu yang bergantung tu seplastik 12hengget... dah terliur amik jugak la... pastu try tanya mangga ijaw kat atas tu... seploh hengget katanya sekilo... soh la timbang setengah kilo... sekali sebiji jer dah setengah kilo... whattt???? maksudnya sebiji mangga 5 hengget??? terus kansel... sekarang kat area umah aku tu ada lori jual mangga harum manis perlis... 3kilo 10hengget jer... lagi la berbaloi-baloi... hahahaha... membeli kena bijak beb..

 
beli jugak jagung rebus ngan kopok ape ntah ni kat hero2 aku tu haa... nak mengunyah jerk keje dorang... biler perot dah kenyang berperang la pulak... haru sungguh wey nak jaga tiga hero..

Dah jalan jem teruk memang tak sempat nak menyinggah makan malam... teringinnya lahai nak gi medan ikan bakar yang kat jeram tu... lalu kot simpang tu jeling2 udah ler... next time hokey jeram... menyinggah kang ntah kol bape baru sampai umah... esok lagi nak keje... kang liat pulak bebudak ni nak gi sekolah.. 

 
singgah pasar malam kat area umah tapau nasi ambeng sungai besar... hehehehe... tak dapat makan kat situ makan kat umah pon jadi la... kalo bulan puasa, gerai nasik ambeng ni memang penuh sokmo... dulu2 (ayat dik niq) aku tak pandai makan nasi ambeng ni... tapi sebab pengaruh bulan puasa la ni jadi terrrrsuka... jeles tengok orang ramai dok kerumun... hahahha... boleh gitu?? but for me, nasi kerabu still the besttttttt..


Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

21 ulasan:

lia berkata...

ha3 nasi ambeng kat pasar malam 2 jugak jadi santapan walhal da sampai je jeram tu yer... eyh nasi ambeng c2 mmg sedap kan, kena selera tekak yg x tolak apa2 ni ha3

Hafizah Mohamad berkata...

Assalamualaikum Zee...sedapnya cendoi tu...dok mengidam byk hari dah ni nak makan cendoi tp x sempat nak beli lagi...satg nak cari juga la....rojak ayam pun nampak sodap....kadang2 gerai jualan buah2 tepi jln ni mmg mencekik darah betoi...beli kat pasar malam pun x sampai sekg rm 10...paling kuat pun rm 5 sekg....penjual ni kadang2 ingat semua org byk duit kot...he he he

comei anak2 Zee....

UmmuAidan-Arissa berkata...

ciannyer dikniq tak dpt makan cendol..takperlah at the end dpt merasa jugak kan...
mahal gilo zee kalo sapa sebijk 5 ringgit..tok berbaloi sgt tu..:)

Lieya Von Jay berkata...

sedap nampak nasik kak tu :)

Farah Waheda Wahid berkata...

ok tetiba ngidam nak makan rojak...boleh??? zee, tengkolok ker tempolok...he he he... akak selalu sebut tempolok...

Falsya berkata...

Tgk rojak ayam tuh tingat rojak ayam kat kuantan..arghh sedapnyeee..cantik susunan buah tuh..heheh

Zee Suhaini berkata...

entah kak..selalu zee sebut tengkolok..hahaha..
tengkolok lagi satu yang orang letak atas kepala tu kan??

Kakzakie berkata...

Adik Niq dah macam org mengidam pulak. Itulah Zee kadang macam banyak masa pergi tu dlm hati nantilah tapi lepas tu tak adalah pulak...

Rojak ayam tu macam rojak mee ke Zee?

Zee Suhaini berkata...

tu la pasal kak..

rojak ayam tu rojak biasa ajer kak cumanya ada tambahan ayam goreng atas tu..ayam tu dorang potong la bagi kecik..

syawalsimpsons berkata...

best zee rajin JJCM kan

Tihara berkata...

makanan kat sini sedap2 kan :)

mama aryan berkata...

uihh..sedapnya abc, amboi dik niq, mcm mengidam ye nak pekena cendol..

Mia Kassim berkata...

Tengok gambar abc tu cam teringin pulak nak makan. Nak2 lagi cuaca panas sekarang ni, sedapnya dapat hirup abc semangkuk......:D

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam k.zee..
ngeee..ni betui2 jjcm.. mcm2 ada..
kepok besar tu cma sukaa mkn walaupun rase die ade kepelikan sikit..hihi..

yes! kite geng..nasi kerabu 1!

Mar Mansor berkata...

terliur tengok cendol ABC tu..perghh..
memang betul2 jjcm

Puan Kutu berkata...

alahai kempunan dik niq nk makan cendol..cendol dalam abc je apa kelass.hehe..keropok besar tu nmpk menarik la..tetiba terliur.hehe

Cho Zila berkata...

nampak meriah abcnyer...
memang sebagai pengguna kita kena bijak kot idak kena tipujer ngan penjual..
ingatkan kawasan kampung murah rupanyer idakkan...
nasi ambeng akak takler gemo ngat.. yes akak suka lagi nasi kerabu....

Cikgu Norazimah berkata...

betul tu dear, mmbeli kenalah bijak ! CN suka makan soto dekat sungai penambang ! mmg best dan sedap ! try ler ;)

CN follow sini 253 : http://www.cekgunorazimah.com/2014/04/1st-giveaway-by-dianarashidcom.html

Masya berkata...

nasi ambeng terbaik.... kemahin jauh berjalan sdhnya beli kat pasr malam je makan kat rumah.. untung x kena hamukan budak²

LydSunshine berkata...

syok gile keluar jenjalan cari makan anak beranak. ABC tu mmg meriah gile. Dan nasik ambeng tu nampak menarik jugak. Biasa saya makan nasik ambeng tak sedap.

QasehnyaRania berkata...

nasi krabu mmg best kak..
nasi ambeng saya pon kureng jugak..
kalah ibu ngandung dik nik.hi n i