Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Khamis, 24 April 2014

Mainan peberet Hero di kampung

As-Salam (^-^)

Bebudak ni kan kalo balik kampung memang ni la yang dorang dok sibuk nak main... sampai waktu siang hari harus dah gi terkam yang ni dulu... aritu sampai awal pagi tak dapat la nak terus main... tu pon masa kat puchong lagi dok berebut chop2 sapa yang dapat main dulu... siap ozoomm tau... huhhh

      
ni la peberet dorang... basikal uzur giler... tayar langsung takleh berpusing dah tu... main seret keliling umah pon jadik... masuk 2,3 round keliling, aku tengok pon semput tapi dorang steady jerk... basikal dorang yang kat umah tu takleh nak main2 selalo... ikut mood ibu ayah jugak... ada rasa kesian kang mengangkut la bawak pi main taman ke mana2... nak main dalam umah jangan harap la... sempit kot... kadang sian jugak tengok dik nik dok kayuh2 tapi basikalnya tak bergerak..

      
kang dah cakap dari puchong lagi ada yang dah chop... so angah dah konker sengsorang basikal tu... dik niq sampai merajuk-rajuk nak main tak dibaginya... kalo bagi pon dia hempas basikal tu jauh2 pastu pegi la kutip sendiri... adoiii kedekut giler kalo barang dier... yang ni pon tak padan ngan kecik... nak seret basikal pon tak larat ada hati nak berebut..

 
dah la dik pi main mainan lain... pinjam gitar almira sat..


nak tengok ke kondisi basikalnya camaner???

meh ibu abadikan mainan peberet korang kat sini... esok2 tengok sendiri rasa malu... kekkekke

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

 
hahahahaha... tiap kali balik kampung ini la yang korang paling sukeeeee... nak wat pameran kat muzium pon tak de yang sanggup tengok..




Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

12 ulasan:

UmmuAidan-Arissa berkata...

Hheheheh...tumpang malu bersama2 dorang tuh...hihihi..gitar dikniq tuh lg ngancam..:)

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam k.zee..
heheheh..mmg rare lah!

::EIDA:: berkata...

rare sgttt !! tapi betul la kakk.. xpe yg xde kat bandar tu kalau ade kat kg tu lah yg die hadap kannn hehehhe

Kakzakie berkata...

Hihi... kiranya masa mengayuh dia duduk kat carrier basikallah ye Zee.
Janji boleh bergerak apa pun boleh:)

Nafira usof berkata...

hahahhahaha.. sabar jer lah.
layankan ajer lah Zee.. bukan selalu bleh naik basikal seret. hahahaha

kalo anak zura balik kampung.. dorang suka main pasir.
abes alat siram bunga nenek dia isi dengan pasir.. sampai penuh plak tuh di isi nye.
nenek geleng kepala jer tengok perangai cucu.
nak marah sayang kan cucu.. sudahnye..biarkan ajer laaa.
hahahahhahahaha

Puan Kutu berkata...

walau uzur benda ni yg paling menarik..kesiannya budak2 skang,nk man beskalpun takde ruang..nk bawak beskal balik kmpg penuh plak bonet dengan beg kain baju ye..hehe

QasehnyaRania berkata...

hihi.
uzur bkn sbrg uzur kan.uzur yg boleh berbakti

Lieya Von Jay berkata...

wah nampak usia tu mcm lama ja basikal tu . saya punya basikal dulu2 semua dh jual kak yng mcm ni kalo x leh la kita pakat2 buat pameran hehehee

Diana Rashid berkata...

hehehe..boleh dibaiki tu..biasala..budak2 kan..benda yang pelik2 tu la yang depa suka..

Masya berkata...

nak buat camne kat kg jer dpt main ... bgs jgk yer.. dia org pandai mengayuh walaupun x pernah main kat rumah sendiri...

hainom OKje berkata...

Yang antik lagilah suka mahal tu jual tahun 2020 ...susah nak dapat hehe

Lynn Munir berkata...

Berbakat jadi guitarist tu nanti Zee. Handsome pulak tu orangnya. Jenuhlah umi melayan peminat tu nanti.