Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Selasa, 16 April 2013

Aku memang tak layak jadi Guru

Salam (^-^)

Si kecik baru je sembuh dari cirit-birit sambung plak sakit mata... sebelum tu seminggu cirit... ntah ape yang tak kena pon tak tau... susah skit nak pantau makan sebab dia dah besar... kang tak bagi makan dia dok bantai menangis... dah la kuat merajok... yang aku tahu dia alah ngan laktosa sejak dari baby lagi tapi susu masih yang sama jer aku bagi... memang tak berani nak tukar pon..

Sabtu lepas kena sakit mata pulak sekali ngan si angah... sampai hari ni masih merah lagi tapi tak terok mana la... time bangun tido pagi je nampak terok... tu pon susah nak taruk ubat..


  Kena ada umpan nak taruk ubat pon... hahaha... sapa nak vitamin ni kena taruk ubat... dah alang-alang memang nak kasi hero's ni vitamin pon... susah sangat nak makan sakarang ni, nak lagi si angah... kalo makan pon nasik putih kosong (ye makan gitu je ,taknak lauk pon)... time mood okay nak la jugak kicap... kalo lagi okay nak sayur..

Takat ni tak banyak perubahan pon... adik la yang maintain makan walaupon banyak yang buang... vitamin abis tapi si angah ni tetap makan cam tu jugak... mungkin sebab lasak sangat kot... antara tiga hero aku ni, dialah yang paling lasak sekali... memang tak makan saman langsung..

Semalam lepas taruk ubat ngan bagi vitamin,dia keluarkan homework... nak suh aku ajar dia la konon... bab mengajar ni aku memang tak boleh... tahap kesabaran aku takde... kang kalo dia wat salah, petir la umah tu ngan suara aku yang macam bom nak meledak... nak buat 'X' je pon tapi dia pi buat cam 't'... haa memang kena la ngan aku... dah dok ulang buat pon asyik salah jer..

Sebab aku bising sangat... ayahnya lak kuar tengok apa dia buat... memula aku tak pasan pon dia nangis, ayahnya yang cakap... huhu sedih la tu kena marah ngan aku tapi tak berani nak nangis kuat-kuat... tahan esak je dalam hati... sensitive jugak rupenya..

 Alololo kesian la pulak... aku ingat mata merah tu sebab sakit mata rupanya air mata dah bertakung dah... haaa lenkali fokus okey... kalo tak nak kena marah suh ayah ajar... hahaha :p


Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

8 ulasan:

Sue-Rya Qistina berkata...

kesian kan anak2 kalau kena sakit mata. diorg rasa gatal dan pedih je dlm mata tu. bambam saya pun baru baik dari sakit mata, sebelum tu demam. semoga cepat sembuh ye. kita ni sebagai ibu risau je kan. huhuhu

lia berkata...

ha3 gitu pulak yer... spesis saya ni, x de kesabaran nak ngajor...

cik dah faridah berkata...

susah kalu anak tak mo makan..cr supplement..kang keding ssh nnt..x larat bawak beg skolah..heheh...gurau jer..

cik dah pun sama...susahnyer nak cool time ajar anak...x bleh jd guru..seb baik skg dah reti baca..kurang ar cikdah memetir..kui..kui

nik ros berkata...

byk kena sabar kan ngan kerenah anak2 ni. nik jaga anak saudara yg besar pun rasa susah
dari tak ada sifat membebel dah terkeluar dah sifat tu.ngehngehngeh

Nory Zoulkefle berkata...

alahaiii ciannn dia kena marah..
hehe

Kakzakie berkata...

Alahai kesiannya dia... ingat Zee masih kecik tu kalau dah besar tak payah kata x tulisan berangkai pun dia pandai. Kena sabar sikit. Ingat tak masa bersalinkan dia sakit tak. Ha... kenalah sabar sikit bukan dia buat silap tapi belum mahir....

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

Salam K.Zee..
garangnye ibu ni.. hihi.. samelah cma kak.. xleh nk mngajar.. harap abahnye je yg tlg ajar..
semoga cepat baik sakit matanya tu..

thanks follow blog cma.. jenuh jgk nk dtg cni sbb link blog akak xde.... nasib bek google jumpe.. hihi..
salam oerkenalan kak :)

Merah Dagang berkata...

Semua org sama dlm mlayan keletah anak ni...tapi kalu blh cool down tu oklh...takut nnt kluar prkataan x spatutnye,anak pulak ikut.