Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Jumaat, 13 September 2013

Kisah Semalam, Dik Niq dan Dib Ayyan

As-Salam (^-^)

Semalam halfday leave... tu yang tak berentri... arini pon amik lagi halfday leave... nak kena jaga dik niq yang kena cp... shift pagi bagi dulu ayahnya jaga... ibu amik shift petang... hehehe... nak antar pengasuh, aku cam tak harap... risauuuuu... walaupon 'mak' dier jaga okey tapi tak sama cam kita jaga... huhuuu... better jaga sendiri..

Memang beul la jangkaan aku... kalo kena kat adik lagi haru... memang haruuuuu... tido malam pon tak lena budak ni... asyik la merengek... suhu badan pon kemain panas... time angah aritu, rilekkkk jer... takde la demam just gatal2 tu jer... yang adik ni, siap ada gelembung2 air yang besar tu... dah macam gelembung melecur... dalam telinga lagi parah... siap berlekuk cam kena titik ngan benda panas... adehhhh, aku tengok pon rasa sakit, inikan pulak budak kecik..

Day one okay lagi... boleh senyum2... mungkin takde rasa lagi kot... yang sebelah tu gambar pagi semalam, day 2... masa ni dah start skit2 dah sakit tu... menangis dah dier sebab pedih..

 
ni yang petang semalam... makin banyak dah merebak,ni baru share skit tang muka... blom lagi tengok satu badan... tang telinga tu ngeri skit kalo tengok live... arini lagi la, siap berdarah..

Harap moga cepat 'kebah' demam... paling aku risau demam panas jer... memacam boleh jadi kan kalo suhu terlampau..

______________________________________

Masuk citer si angah plak... alhamdulillah, segala parut kat muka dah licin... tinggal yang kat badan la banyak lagi... yang tompok2 besar memang susah skit kot nak hilang..

Ari rabu lepas, cikgu ada la bagi surat tuk cuti senin ni,hari malaysia... pastu ada selit jadual periksa akhir tahun sekali... aku balik jer terus dier kasi... 

A : cuti bape ari bu?? dier tanya... 
I : satu jer... minggu depan, aku jawab
A : ooo otey (sambil sengih)

Bangun pagi semalam terus dier cakap,

A : arini cuti la ibu... ta payah gi sekolah..
I : Tak la...cuti tu minggu depan... arini kena gi sekolah lagi..

terus sentap... menangis taknak gi sekolah... padahal 2 minggu dah cuti sekolah sebab cp... tapi dier ni memang suka benor tanya cuti... kejap2 kang tanya... walau baru sehari jer pi sekolah pon, esoknya mesti dier kat cuti dah.. kah kah kah

 
Balik tengahari semalam, tengok ayahnya dok ajar wat homework... dah 2 minggu cuti kan, haruslah keje sekolah banyak yang pending... buat sampai menagis tu... huwaaaaaa

Dier kalo suruh buat keje sekolah memang la liat skit... banyak sangat akal nak main... tu yang siap ber'hanger' tapi tak siap2 jugak... pagi tadi bangun jer tido terus pi keluarkan homework..

A : Ibuuuuu, teje tolah dib ayyan tak siap lagi la... nanti tekgu marah (sambil wat muka)
I : dah tu, pegi la buat

Adehhh, tak siap rupernya... nasib baik sempat buat... pandai plak tu, cepat2 buat... siap elok jer sumer... terus pi mandi ngan senyum... hehehe... tau nape camtu??? sebabbbb dier tahu esok dah start cuti 3 hari... ahahahaaa.. ;p


Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

10 ulasan:

syawalsimpsons berkata...

kesiannyer tgk bebudak tecik ni kena demam cmpak teruk gini...mmm...sedey la

ummuaidan berkata...

Teruknya dikniq kena seluruh badan tuh..mmg tak selesa kalau kita orng tua nie pun asyik nak menggaru jgk kan..yg cara kampung ubat tak try ke zee?

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam k.zee..

aduhai...teruk jgk cp adik Niq ni..time tgh keluar cp ni elok jga mkn..takut lagi tambah gatal..sian adik niq..semoga cepat sembuh ye syg...

huhu..sian abg..lps ni kena rajin2 buat homework tau..

Masya berkata...

kesiannya.. teruk jugak dia kene yer.... mesti menangis²kan.. gatal

QA's ~ mamapapa berkata...

alahaiii...kesiannya..moga cepat sembuh ye.....and rajin2 buat homework :))

Kakzakie berkata...

Zee... janganlah paksa dia buat homework sampai menangis. Kesianlah kakak tengok tak sampai hati. Cakap baik-baik bagi dia suka masa buat homework tu. Cari benda yg dia suka macam makanan apa-apa atau mainan. Selang-seli sebab kalau terus banyak kena buat budak kecik lagi - kesianlah kakak ni tak boleh pulak bila tengok dia menangis - sedih:(

Lieya Von Jay berkata...

ALOLOLO.. tecian nya kat dik niq. banyak bebeno campak tu ek. harap2 cepat la surut

Farah Waheda Wahid berkata...

ciannya anak2 aunty, semoga cepat sembuh yer sayang...

Nafira usof berkata...

Zee.. kalo demam Dik Niq tak kebah bawak gi hospital yer.. sbb zura baru jer terbaca kat FB kes CP nih lah.. last2 kanak2 tuh meninggal sebab CP dia teruk sgt sampai ade jangkitan kuman dalam darah. masa gi jumpe doc sbb demam x kebah, doc kata biasa lah kalo demam masa kena CP. tapi jadik lain plak huhuhu.. mintak dijauhkan dari kita semua. Moga si adik cepat sembuh.. Amin Amin Aminnnn!

pandai yer si abang ngelat nak cuti ajer yer. zura pon kalo ngaja anak mesti garang. sbb tuh zura serahkan kat hubby jer bab mengajar nih.. hahahaha

Nory Zoulkefle berkata...

skrg ni musim chicken pox kot kak..
ramai jugak dgr citer pasal chicken pox ni..
moga dik niq cepat sembuh yer..