Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Rabu, 11 September 2013

WW # Kepingin Cempedak Goreng

As-Salam (^-^)

Teringin lama dah... masa bulan puasa tu lagi la membuak-buak bila terhidu... minggu last puasa kan asyik dok pulun tapau kat bazaar jer... tiap kali pegi pon hidung mesti hidu bau cempedak goreng... perghhh memang mengancam la kan...

Nak beli rasa cam tak berbaloi... ye la, seketoi 40sen kot... berapa ketoi nak kena beli ni baru cukup?? kalo semulut aku jer makan,5 ketoi dah okey kot... kotttt la sangat kan :(..
ni ada 5 mulut nak mammm, 20 ketoi pon blom tentu cukop... huwaaaa... nak2 kalo jenis yang bijik jer besar tapi isi nipis... kalo isi tebal berbaloi la jugak... so,tahan la napsu nak makan... ingatkan balik kampung nak makan sampai puas... dah raya ada ke yang kesah ngan cempedak goreng weiiiii... kompom la tak layan... sibok ngan rendang lemang ketupat la time tu..


Ahad tu balik dari main basikal, nampak la ada orang jual atas kete... terus singgah beli... puas hati  dapat makan ... sebiji 6 hengget... banyak ketoi dapat walaupon isi nipis tapi puas la sebab banyak :)

 

dua kali goreng, settle... selamat dalam perot ;p


Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

24 ulasan:

Falsya berkata...

Aduhaiiiii..feberet..kalau boleh hari2 nak makan cempedak goreng..kalau masak kat umah mmg sebelum cempedak tuh dicelup dlm tepung dh abis suku dh masuk dlm mulut..;)))

Lieya Von Jay berkata...

saya suka bijik cempedakkk.. sedappp :)

Fiza Rahman berkata...

Sedapnya. Teringin juga cempedak goreng. Beli sebiji pastu goreng lagi puas hati.

Kakzakie berkata...

Beli cempedak ni pun nasib Zee. Abang beli minggu lepas besar 18 ringgit sekali isi cuma beberapa ulas aje. Dah tu tak manis betul. Kalau macam Zee ni puas banyak isi...

ummuaidan berkata...

betul tuh kalau nak beli dah siap goreng mmg mencekik darah..beli buah goreng sendiri boleh makan sampai puas kan

aizamia3 berkata...

kalau teringin mahal pun mahallah.. janji dapat..
sekarang ni tengah musim agaknya sebab banyak orang jual buah ni.

Riedaffya ibrahim berkata...

kt sini pon musim cempedk kak,..memang byk gile buahnye...hari2 sy blik keje da tersdai kat meja dapor..kalo akak dekat nak cmpak cempedak 2..3 biji..hee

(Lizz) http://haslizalizz.com/ berkata...

sedaonyer...tengok cempedak goreng ni..* telan ailio ..bestni makan aderlak kopi huhu terbaik..

Ain Noraini berkata...

zie, kakain mmg suka cempedak goreng nii...
macam dah terbau-bau cempedak goreng tu...waaaa sedapnya..

Nafira usof berkata...

uwaaaaa.. sedapnyeeee!
lepas raya haitu mak mertua kirim buah cempedak untuk kami. memang puas betol makan. ulas dia banyak~ sedappppp!

Umi Qi berkata...

Teruja tgk cempedak goreng nih...sedappp....

::EIDA:: berkata...

faberet ida jugakkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.. mahal skrg nii.. mahal.. 5ketui rm2. pastu tepung je tebal. siot jeeeee

Mimi Azirah berkata...

My feveret nihhh

lala yusof berkata...

laparnya tgk;-)

hainom OKje berkata...

Betul tu zee.... goreng sendiri puas hati hehe makan 20 biji sorang pun masih untung hehe

lieyalatif berkata...

betul tu zee..setuju sgt...kat putrjaya ni seketul 50sen boleh?...uuihhh betul2 cekik darah...lieya ni seb baik mak mertua tanam cempedak so lega sgt2..balik kampung mmg bantai makan kaw2....dah le manis sedap .....

Cho Zila berkata...

buatkan akakpun teringin ler pulak.. memang goreng sendiri lagi best ... minyak kita gunakan lebih baik dari kat kedaitu.. ehm baunyer kalau goreng satu taman tercium...

Myra Jay berkata...

Layan di waktu petang ditemani hujan renyai2..perghh memang sedap ;D

izan mama mia berkata...

teringin jugakkkkkkkkkkkkkkkkkk

Masya berkata...

KEGEMARANKU.. LAMA TAK BELI DAN GORENG

Puan Kutu berkata...

sedapnya!sy dh puas makan mas abulan puasa hari tu..jiran depan rumah ni bagi sebijik sedas je sy goren..blik kmpg,mak goreng cempedak lagi..puas betul makan..

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

Salam K.Zee..

hihi..cma tak mkn cempedak goreng..sbb nk kunyah isi tu mcm chewing gum..silap2 tercekik.. tp klu nk merasa sebiji 2 tu taram jugak.. mkn biji dia.. sedap!

QA's ~ mamapapa berkata...

wahhhhh...nmpk pun dh tau sedap.....mmg betul..goreng sndiri lg worth :)

Ibu Lala berkata...

Suka tp x berani nak mkn sbb byk angin dalam badan.