Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Rabu, 18 September 2013

WW # Perkembangan CP Dik Niq

As-Salam (^-^)

Sebab senin cuti so rasa cam singkat plak minggu ni... tup tup rabu dah haaa... asal rabu jer, mesti nak wordless kennnn... wokey lah, jimat skit tenaga kat jari ni nak tekan keyboard :)

 
masih lagi kisah dik niq yang kena ciken pox... ni hari yang ke-4, jumaat lepas..

kesian plak bila dier merintih sakit... tido pon sampai tertonggeng dah tu... pelik benar ciken pox dier nih... setahu aku la kan, bintik2 air tu kecik2 jer... takde la besar gedabak...
 yang dik niq ni siap melepuh, ada la sebesar syiling 50sen yang lama... bukan setempat jer tau... penuh kat badan ngan belakang... dah tu, camner nak tido elok??
biler pecah gelembung tuh, kena plak air or baju... apalagi., meraung laaa... nampak isi merah2..

 
abang yang prihatin..

walaupon ibu ni dok la marah kat dier wat bising sebelah adik nak tido kan, tetaplah dier wat donno... ada dier heran??? bercakapppp jer tak benti walaupon tengah makan nasi... last2 adik tak jadik tido..

 
memula adik taknak makan..

sebab abang yang tak benti dok pelawa kan... pot pet pot pet pot pet, kekadang tu ibu pon tak paham apa dier cakap, akhirnya ternganga jugak ler mulut dik niq... muahaahaaa..
berjaya angah pancing adik soh makan... lebiu arhhhhh ;p

 
hari ke-5, terpaksa gi serah diri kat klinik gomen..

sebab tang muka dah kuar nanah skit... yang melepuh pon makin teruk..
nasib jugak sempat walaupon kira lewat la bawak pegi... doc kata dah kena 2nd infection dah... ada la sesikit kuman... tengok mata dier sayu jer... memang nampak sangat dier sakit... :( 

doc suruh monitor dalam masa 2 hari... kalo tak okey or makin teruk, terus pi spital... dengar spital jer terus kering yang lepuh2... gud gud gud gud gudddddd
budak ni kan susah benor nak makan ubat (antibiotik)... kang kalo takmo telan jer, ugut nak pi spital cucuk... heheee... terus la dia nganga mulut... kepit2 jer telan (^_____^)

Harap harap harap sangat lepas ni takde dah ciken pox nak serang we'olls... jangan tak tau, ciken pox ni boleh gak serang tuk kali ke-2 tau... dah satu umah kena pantang makan... huk huk :(

takde dah makan seafood
tak leh makan telur
kuarantin dalam umah (kekadang kuar jugak..heheee)
tak leh kena hujan


Adehhh, rasa cam kebas plak jari ni haaaa... takdenya nak wordless... kalo menaip takder nak short2 dah... teruja terus ngan keyboard... ahahaaa... sumer pon nak bagitau ;p 


Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

9 ulasan:

ummuaidan berkata...

siannyer dikniq makin teruk yer..sib baik dah kering..risau jgk kang lambat nak sembuh nie..elakkan jgk dr makan telur,takut tambah teruk..sbbtelur agak bisa

aTieYusof Family berkata...

Adus! kesian plak tgk..moga cepat sembuh ye cyg..anak sy tak kena lg..tu yg sedikit fobia bila tgk anak org lain kena..huhu

lia berkata...

aigooooo nmpk teruk la chic pox tu... kesian tgk muka anak bujang tu... mesti sakit... semoga cepat sembuh, amin...

syawalsimpsons berkata...

alahai sweetnya si abg suap si adik...touching jee

lieyalatif berkata...

alahai siannye zee...lieya plak yg sedih bace...sampai nangis2 sakit plak tu...anak2 lieya kene takde plak camtu....hope cepat la kering n sembuh .....betul kate zee tu...cp ni leh kene kali kedua kalo tak betul2 abis keluar....bab mkn mmg kene pantang so cepat la keringnyer....lagi pun bosan bile kene kuarantin dok umah kan sepanjang cp nieh......

tekejut lieya bile doc kate dah kene infection tu...tak sangka seserius tu kan....moga anak2 zee sihat dan terus sihat yeak....

Kakzakie berkata...

Aduh Zee... kakak pulak yg rasa sakit.
Kesian betullah bila kena macam ni. Tak selesa semuanya
Kakak rasa sebaiknya satu rumah kena pantang sama, tak apalah demi anak kan...
Harap-harap cepatlah sembuhnya...

hainom OKje berkata...

Alahai siannya.....besar lain mcm tu zee kalau dah besar duit 50 sen....
Nasib dah keringkan sekarang ni...

Nafira usof berkata...

Alahaiiii... kesian nye.
teruk jugak CP adik Niq nih.. kesian tengok.
moga cepat sembuh yer Dik Niq.

Masya berkata...

ni kira yg paling teruklah yer... harap cepat baik, mesti gatal²kan..