Ikhlas Dari Hati...Permataku AmanahMu

Rabu, 10 Julai 2013

WW# Ragam Angah dan Puasa Pertama

Salam (^-^)

Mata dok tahan ngatuk ni... kol 4 dah bangun prepare sahur... kol 5 dah boleh kejut si along ngan angah bangun..

Tang angah ni memang berdrama la skit nak soh dia makan... minum milo laju jer dia teguk pastu dah nak baring balik... pestime ni nak ajar dia posa... kalo berjaya memang dia awal setahun dari si abang la... yang along 6tahun baru start posa... 

2, 3 kali dok pujuk akhirnya makan gak nasik tapi alahaiii nak bersuap la pulok.. siap ada babak air mata lagi sebab ibu ni kekadang tu tak berapa nak paham bahasa perancis dia... okey, soh ayahnya suap sebab ibu bizi bebenor pagi ni... hihi.. siap makan, rilex2 jap dah azan subuh... terus ayahnya mandikan sumer skali ngan si kecik yang dah bangun gara2 drama si angah... pastu soh solat jemaah dulu ngan ayah before sambung balik tido... 

Elok pas solat tu, ibu ni pesan la lagi sekali...
"Angah, harini kena puasa tau... separuh hari jer dulu... nanti bila dah azan zohor,baru angah boleh makan ngan minum... sebelum azan kena ingat tau jangan makan,jangan minum" 
haa panjang lebar lagi aku terangkan... sejak dari malam tadi pon ayat ni la yang kuar kat mulut aku... nak bagi dia paham..

"Otey".. katanya sambil anguk2 dan senyum

Okey, aku lega... paham la gamaknya tu... siap dia cakap teacher tak bagi bawak bekal gi sekolah lagi..

5 minit kemudian..


"angahhhhhhhhhhhhhhhh", dah terpekik ibu pepagi hari..



 
tak agak2 pi balun 2 biji bahulu...

 

Aku panggil ayah dia soh tengok anak bujang sorang ni... 

" hurmmmm, tok imam pon tak balik dari masjid lagi dia dah bukak puasa dah ", tu jer yang mampu nak cakap..

Nampak gayanya hero ni nak kena ajar ngan pelan2 pasni... dia memang susah skit nak paham kalo nak banding ngan si abang... adik pon aku rasa lagi cepat belajar dari dia... 

Ekceli dia ni bukan tak pandai tapi dah terrrlebih pandai... makin kita dok ulang2 larang dia buat itu ini, makin la galak dia dok buat... pastu manja pon terlebih-lebih ;p

Dari nak wordless dah tak jadi... senyum sensorang plak kat ofis ni... kahkahkah


Takkan baca jer kot ?? Cer Komen Sikit :))

9 ulasan:

Masya berkata...

hahaha.. gelak sy baca ...

Siti Rohaida Yusof berkata...

biaselah budak baru belajar...cuba lagi..insyallah boleh

lieyalatif berkata...

hahahaahah.....tegelak2 lieya tau dibuatnye zee...adoiyai....tang ayat pak imam tak balik masjid lagi tu lawak hah....
nak buat camne...budak2 kan...takpe2..cubaan ari pertama...kite tgk esok luse plak....lepas sebarang stok makan sila sorok awal2 okey heheeheheh

selamat berpuase dan selamat berbuka utk zee ...

pinky berkata...

hahahahha...buat lawak jer...tak pe kita tgk esok lusa plak...=)

Nory Zoulkefle berkata...

hahaahah...
kelakar lah angah ni...
elok je dia bedal bahulu tu...
takpe, ada 29 hari lagi boleh train angah untuk berpuasa..
chaiyok2 Angah...

Nafira usof berkata...

hahahahahahahaha..
adoihaiiii.. sabo jer lah.. itu lah dugaan kita dalam mendidik anak2 kan Zee.. lain anak lain ragamnye.. itu yang kadang2 zura nih bertukar jadik tarzan.. hahahha kurang sabar kekdahnye.

takpe lah angah.. esok cuba lagi yer..:)

zura pon harap sangat2 Anis berjaya lah puasa hari nih..amin~

lia berkata...

bukan satu, tp dua sekali bahulu yer angah he3.... lawok la... slow2 yer angah puasa...

mama aryan berkata...

hahaha..kelakar la angah ni...

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

Salam K.Zee..

hihi..ragam anak berpuasa..
tak pe.. pelan2 yer ..insyaallah..nnti msti bertambah pandai berpuasa :)